همشهری آنلاین: اسماء اسد همسر رئیس جمهوری سوریه گفت: زنان ایرانی با پیشرفت‌های خود، تبدیل به الگویی برای بانوان جهان اسلام شده‌اند

به گزارش خبرنگار ایرنا، وی که شامگاه سه شنبه  28 آبان در دیدار با طاهره نظری مدیرکل امور زنان وزارت امور خارجه کشورمان در دمشق سخن می‌گفت، افزود: پیشرفت زنان ایرانی و فعالیت جدی آنان در زمینه‌های سازندگی اقتصادی و اجتماعی باعث خشنودی مسلمانان است.

وی تصریح کرد: زنان ایرانی الگوی زنان در جهان اسلام و بویژه در جهان عرب هستند و ثابت کرده‌اند می‌توانند برای هر پیشرفتی، از موانع سر راه براحتی عبور کنند.

نظری در این دیدار، پیام دعوت همسر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران از اسماء اسد برای سفر به تهران را تسلیم وی کرد.

برپایه این گزارش، همسر اسد از پیام همتای ایرانی خود استقبال کرد و گفت: در اولین فرصت به تهران سفر خواهد کرد.

همچنین مدیرکل امور بانوان وزارت امور خارجه ایران با سعاد بکور رئیس اتحادیه زنان سوریه و بشری کنفانی رئیس اداره اطلاع رسانی وزارت خارجه سوریه و سرپرست سازمان خانواده این کشور بطور جداگانه دیدار و گفت وگو کرد.

رئیس اتحادیه زنان سوریه در این دیدار خواستار انتقال تجارب تشکل‌های زنان ایرانی شد.
وی گفت: دستاوردهای زنان ایرانی در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، خانواده و تربیت کودکان مایه افتخار و دلگرمی زنان سوری است و به همین دلیل زنان سوریه خواهان همکاری فکری با زنان ایرانی هستند.

نظری نیز با تشریح فعالیت‌های اجتماعی، علمی و اقتصادی زنان ایرانی و اشاره به شاخص‌هایی در این زمینه، همکاری و رایزنی هیات‌های زنان ایران و سوریه در محافل  منطقه‌ای و بین المللی را خواستار شد

کد خبر 68757

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز