مجموع نظرات: ۳۶۴
پنجشنبه ۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
۳ نفر

اگر می‌خواهید برای سفر رفتن آماده شوید این ۵ شهر پیشنهادهای خوبی برای فرار از گرمای تابستان است.

سفر - مسافرت - گردش

به گزارش همشهری آنلاین، اگر از گرمای تابستان فراری هستید و فرصت سفر رفتن را دارید قبل از اینکه بخواهید کشورهای دیگر را برای سفر انتخاب کنید بد نیست به داخل ایران بروید و هم از هوای خنک در تابستان بهره ببرید و هم در کشور خودمان گشتی زده باشید. یکی از ویژگی‌های خاص ایران همین آب و هوای چهار فصل آن است. در حالی که در جنوب کشور هوا به بالای ۵۰ درجه می‌رسد در مناطقی از ایران شما در تابستان دمای هوایی در حدود ۲۴ درجه خواهید داشت.

بجنورد خراسان

۵ شهر خنک ایران برای سفر در تابستان

بجنورد مرکز استان خراسان شمالی و در شمال شرق ایران است. «بُژنُرد» کلمه‌ای است که در لهجه شمال خراسان تلفظ می‌شود. این شهر با مساحت ۳۶ کیلومترمربع به‌عنوان چهل و چهارمین شهر کشور محسوب می‌شود و یکی از شهرهای بزرگ خراسان است.

نام این شهر، «بیژن‌گُرد» یا بیژن یورد در منابع قدیمی و فرهنگ‌های لغت آورده شده و بیژن‌گرد (بجنورد) به معنی «ساخته بیژن» و «آباد شده به دست بیژن» است.

قسمت بزرگی از ناحیه بجنورد با توجه به متون تاریخی در سده‌های پنجم تا هشتم هجری قابل سکونت و آباد بوده است. ناحیه بجنورد با شروع دوران مغول و تیموری آسیب‌های فراوانی را متحمل شد. گلیم‌بافی، قالی و قالیچه ترکمن، پشتی ترکمن، زیورآلات، لباس محلی ترکمن، جاجیم، کلاه کرکی، چوخه، پارچه بافی سنتی، معرق، تذهیب و تشعیر و سازهای سنتی از صنایع‌دستی بجنورد هستند.

کندوان تبریز

۵ شهر خنک ایران برای سفر در تابستان

در مناطق خنک کشور همیشه استان آذربایجان شرقی زبانزد بوده و هست. در دل تبریز روستایی صخره‌ای با نامی آشنا برای همه  وجود دارد به اسم کندوان؛ کندوان یکی از سه روستای صخره‌ای جهان و یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری استان آذربایجان شرقی به شمار می‌رود. روستای کندوان یکی از روستاهای دهستان سهند و از توابع بخش مرکزی شهر اسکو به حساب می‌آید.

در معماری صخره‌ای مصالح ساختمانی مانند گچ، آهک، خشت و... وجود نداشته و فضای مورد نظر با حکاکی درون سنگ ایجاد می‌شده. این خانه‌های صخره‌ای مثل منازل مسکونی عادی دارای بخش‌های مختلفی مانند اتاق نشیمن، صندوق‌خانه، آشپزخانه و حتی مجهز به سیستم لوله‌کشی آب و برق هستند. قطر دیوارهای این خانه‌ها در حدود ۲ متر بوده و فضای داخل خانه به‌طور طبیعی در زمستان‌ها گرم و در تابستان‌ها خنک است.

ارومیه

۵ شهر خنک ایران برای سفر در تابستان

در بخش دیگری از شمال غربی کشور که ترک زبان است یکی از کلان شهرهای ایران وجود دارد، این شهر مرکز استان آذربایجان غربی و شهرستان ارومیه است که در منطقهٔ آذربایجان ایران قرار دارد.

این شهر از دو بخش کوهستانی در شمال و غرب و دشتی وسیع در جنوب و شرق تشکیل شده و دارای پنج بخش به نام‌های انزل، سیلوانا، صومای برادوست، نازلو و بخش مرکزی است. ارومیه از شمال به سلماس، از غرب به کشور ترکیه و از جنوب به اشنویه و نقده محدود می‌شود. دریاچه ارومیه نیز حدفاصل دو استان آذربایجان غربی و شرقی قرارگرفته است.

ارومیه با قرارگیری بر سر راه‌های تجارتی، به عنوان گمرکی برای صادرات و واردات کالا از ایران به دیگر نقاط و بالعکس بوده است. ارومیه محلی برای خرید و فروش محصولات کشاورزی و عشایری مردم اطراف این شهر است. نوع محصولات کشاورزی در استان آذربایجان غربی مخصوصاً شهر ارومیه باعث شده که این استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد. باغ‌های گسترده انگور و سیب این استان از شهرت خاصی نسبت به شهرستان‌های دیگر برخوردار است.

ماسوله گیلان

۵ شهر خنک ایران برای سفر در تابستان

کمتر کسی می‌تواند تا شمال ایران و گیلان برود، ولی به ماسوله سر نزند. روستای زیبا و تاریخی ماسوله با معماری زیبا و قابل توجه، کوهستان‌های وسیع و جنگل سرسبز، از جمله مکان‌هایی است که در این ناحیه از ایران قرار دارد و به طبیعتی خرم، آب‌وهوایی پاک و مطبوع، هوایی مه‌آلود و آکنده از عطر دل‌نشین بابونه و گلپر، بهاری به سرزندگی ابرهای باران‌زا، تابستان‌هایی خنک، پاییزی به هفت رنگ رنگین‌کمان و زمستانی برفی مشهور است.

ماسوله علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، به دلیل قدمتی حدود هشت قرن با برخورداری از جاذبه‌های گردشگری تاریخی، یکی از محبوب‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین مناطق توریستی در ایران است. در نزدیکی روستای ماسوله، پدیده طبیعی کم‌نظیر و بسیار زیبایی به نام «آبشار لارچشمه» وجود دارد که امروزه به یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری پرطرفدار در شمال ایران تبدیل شده است.

همدان

۵ شهر خنک ایران برای سفر در تابستان

به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران، در غرب کشور قرار گرفته است. این استان از شمال با استان‌های زنجان و قزوین، از جنوب با استان لرستان، از شرق با استان مرکزی و از غرب با استان‌های کردستان و کرمانشاه همسایه است. مرکز این استان شهر همدان است که در زمان مادها بنا شده است و در آن زمان به نام هگمتانه معروف بود و پایتخت ایران بود. از معروف‌ترین مناطق گردشگری در همدان غار علی‌صدر است که کمی دورتر از مرکز شهر واقع شده، اما یکی از زیباترین غارهای طبیعی است که هرساله گردشگران زیادی به آنجا می‌روند.

مجموعه تفریحی، توریستی و ورزشی گنج‌نامه همدان در میدان گنج‌نامه و در ۵ کیلومتری غرب شهر همدان و کوه‌های الوند قرار دارد. آب و هوای مطبوع کوهستان، دره الوند و چشم‌انداز زیبای دشت میشان جذابیت فراوانی برای این منطقه فراهم کرده است.

آرامگاه باباطاهر عریان، عارف، شاعر ایرانی‌تبار و دوبیتی سرای اواخر سده چهارم و اواسط سده پنجم در همدان قرار گرفته است. این آرامگاه در میدانی به همین نام در شمال همدان قرار دارد. این اثر در سال ۷۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آرامگاه طبیب، شاعر و عارف ایرانی، ابوعلی سینا، که شهرت جهانی دارد در میان میدانی به همین نام واقع است. میدانی بیضوی با درختان چنار کهن‌سال و آب‌نماهایی الهام گرفته از باغ‌های ایرانی، تفرجگاه زیبایی را به وجود آورده است.

کد خبر 687261
منبع: برنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 161
  • نظرات در صف انتشار: 102
  • نظرات غیرقابل انتشار: 101
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    خنک ترین جا استان اردبیل هستش بقیه جاها کمش 35 درجه بوده اردبیل 22 درجه چطوری پیش بینی کردید اول هوا شناسی تو نت نگاه کنید بعدش مسافرت کنید
    • م IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      59 10
      جالبه اردبیل خلخال زنجان شهرکرد ....که همیشه جزو شهرهای خنک هستن خبری نیست حداقل از بجنورد وارومیه خنکتر میشن حتی از همدان
    • احمد ذوقی IR ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      38 7
      نقاله ای پر از ابهام و اشتباه با نادیده گرفتن از مناطق از چهار محال بختیاری و زنجان و کردستان و اردبیل و... اشتباه ترکیب جمعیتی مناطق ارومیه
  • احمد کرم وند ازخرم آباد لرستان IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    43 26
    باسلام درمعرفی ۵ شهر خنک درتابستان برای تفریح وتفرج تصویری که برای معرفی شهربجنورد گذاشته شده این همه زیبایی مربوط به شهرخرم آباد وبه دریاچه کیو شناخته شده است .لطفا اصلاح کنید
    • ۲۲ IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      29 4
      پارک بابا امان هستش دوست عزیز .بیا قدمت روی چشم
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      17 4
      تبریز بهشت مخصوصا ایل کولی بازارهای سرپوشیدش
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      33 2
      واقعا اردبیل بینظیره .موندم اینا ک مینویسند کاش یه کم بلد بودند
  • مهدى IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    106 7
    ًچرا اردبيل وسرعين را ننوشتيد
    • زهرا IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      29 6
      نخیر عزیزم شما اشتباه می کنید من اهل بجنورد هستم،این عکس مربوط به مکان تفریحی به نام بابا امان هستش،بسیار زیبا و سرسبز ودرتمام فصول سال پذیرای هم شهریان ومسافران عزیز،با تمام امکانات رفاهی
    • Roojaa IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      19 6
      درپاسخ به زهرا البته با تیغ زدن مسافران در ورودی پارک ، شما به جای این تعارفات توخالی ، بگید این ورودی ها رو کم کنن،تا تجربه تلخ در ذهن مسافران به یادگار نماند؟!
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      1 0
      دقیقا مخصوصا گردنه حیران👌
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    116 9
    کو پول که بریم مسافرت .
    • علی IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      22 3
      بابا بیاید اهواز تو خونه زیر کولر اسپیلت از همه جا خنکتره. بیرونش یه کمی گرمتره در حد اینکه بتونی با گرماش و آفتابش نیم رو درست کنه ولی خداییش تو زمستون هیچکی هوای خوزستان رو نداره کاملا بهاری
  • 09131831871 IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    87 21
    تیتر شما درست نیست. خنک‌ترین شهر ایران برای تابستان و سفر شهر کوهرنگ و شهرهای استان چهار محال و بختیاری و خودمرکز استان شهرکرد است
    • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      16 9
      نوشته 5 شهر خنک. همه رو که ننوشته
    • z IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      13 2
      با مسافرت ک نمیشه باید رفت و تابستون موندگار شد
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      22 2
      خدا خیرت بده کو پول والا نونم دیگه نمیشه خورد
  • بیوک IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    114 5
    داداش اشتباه میزنی تک تک شهرهای استان اردبیل ازهمه اینهایی که گفتی خنکتره
    • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      21 9
      پیشنهادش اینا بوده خب :)))) همه رو که ننوشته
  • بهزاد باشکوه IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    88 8
    شهرهای استان اردبیل از همه جا خنک ترند
    • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      18 1
      شهر بدون کولر ایران را نگفتین چالدران. در آذربایجان غربی وهم مرز ترکیه
  • داداش IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    65 7
    اشاره‌اي به اردبيل ييلاق ايران نشده است. معلوم است كه نويسنده محترم تا كنون تجربه سفر به استان سرسبز و قطب گردشگري ايران را نداشته است. از همه ايرانيان عزيز دعوت مي‌كنيم در اين فصل گرم سال به اردبيل خنك‌ترين شهر ايران سفر كنيد.
  • ... IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    43 8
    شهر بدون کولر معروفه چالدران
  • ناشناس IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    31 25
    چرا تا حدودی تیترش درست هست البته من از استانهای چهارمحال یا خرم آباد خبری ندارم ولی از اردبیل حتما خنک تر هستن من دو اردبیل بودم واقعا هوا گرم رو رحمت به شهر خودم تبریز
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    36 24
    ای بابا اولین شهر خنک در ایران یادت رفت سرعین در استان اردبیل آدم تو تابستون یخ میزنه تو سرعین بعد هم خود اردبیل از ارومیه خنک تر بعد هم شهر تبریز خنک تر از ارومیه هس بعد هم سراب بعد سرعین
    • Roojaa IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      14 6
      ولی تابستونای تبریز مثل جهندم میمونه ، تابستان های خیلی گرمی داره.اما سراب،اردبیل و سرعین که در دامنه سبلان هستن ، خنک ترین شهرها در تابستان وهم زمستان هستن؟!
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    51 10
    خب همه میدونن تو ایران استان اردبیل و همه شهرهاش خصوصا سرعین بعد هم تبریز بعد ارومیه هس اشتباه طبقه بندی کردین بجنورد شرق ایران مطمنن نمی تونه مثل شمال غرب کشور خنک باش
  • من IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    43 4
    مشگین شهر واقعا خنک است به علت قرار گرفتن در دامنه سبلان وبدو لحاف نمیشه شبها بخوابین
    • فاطمه IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      10 0
      چون بجنورد ناشناخته بوده و سفر نکردین یکبار تشریف ببرید متوجه میشید چون بحنورد ب شمال کشور نزدیک بسیار اب وهوای خوبی داره بلاخص در فصل تابستان
  • علی IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    37 8
    اردبیل و سرعین فقط برای کشورهای اروپایی و عربی نیست لطفا تیتر خبر را اصلاح کنید که به نفع هم وطنان عزیز کشورمان است که با یک بار سفر به استان اردبیل ( تیر و مرداد به ویژه) مجذوب این منطقه‌‌ از کشورمان ایران زیبا خواهند شد .
  • قهرمانی IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    36 5
    شهرهای اردبیل.شهر کرد.سقز.قوچان.کوهرنگ خنکترین شهرهای ایران هستند.
  • مدال IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    49 38
    اطلاعات غلط ندهید ارومیه کاملا ترک زبان نیست. اتفاقا تمام جاهایی که از اطراف ارومیه نام برده شده کورد هستند. خود ارومیه ترکیبی از کورد و ترک هست. لطفا اصلاح کنید.
    • IR ۰۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      13 1
      اردبیل شهرکرد سردترین جای ایران میشن هرکسی شهر خودش رو میزنه اینو دیگه همه میدونن
  • اسی IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    38 26
    آذربایجان شرقی.شهرهای ورزقان کلیبر جنگلهای قره داغ یا همون ارسباران یخ میزنید
  • اردبیلی IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    20 9
    روستای اردبیل
  • علی اصغراکبری IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    15 3
    شاندیز خنک وسرسبزاست
  • ممد IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    28 3
    فقط‌اردبیل‌‌هوا‌سرد‌بود
  • دبیر IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    23 2
    شهرکرد،،،با متوسط کم ترین دمای سالانه
  • US ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    38 2
    خلخال پس چی!
    • Reza IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      13 0
      دقیقا شهرکرد واردبیل به نظرم خنک‌ترین شهرهای ایران هستن
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    40 4
    اردبیل و دشت مغان و شهرکرد رو نگفتین
  • حسین IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    17 3
    پایتخت طبیعت ایران یاسوج
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    30 11
    دستتون درد نکنه مرسی خیلی عالی بود
  • جواد IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    20 10
    قوچان سیبری ایران تا ماه پیش بخاری روشن بود همین الانشم بعضی شبا سرده
  • علی IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    18 6
    چالدران، شهر بدون کولر.با آثار باستانی قره کلیسا و یادواره جنگ چالدران .طبیعتی زیبا و ییلاق های بی نظیر. هوای خنک 8درجه در شب. اگر تابستان تشریف آوردید پتو و لباس گرم فراموش نشود.
    • ایرانگرد IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      13 3
      هفته پیش چالدران بودم خوش به سعادت شما
  • اسمعیل‌حاذق IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    17 6
    خنک‌ترین‌شهر‌اهر‌میباشد‌مرکز‌قره‌داع
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    18 24
    سلام.ارومیه و اون بخشهای تابعه ش که خنک هست کرد زبان هستند
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    32 22
    امروز بجنورد باد گرم میزد داریم میمیریم
  • میرمهدی قوامی IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    23 4
    این وسط اردبیل چی میشه؟ خنکترین و سردترین مرکز استان!
  • بهمن IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    21 3
    شهر کرد خیلی با حاله ولی پول می خاد. مردم از بی پولی!!
  • حمید IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    24 3
    تصویر مربوط به پارک بابا امانه بجنورده البته از نظر آب و هوایی شهر قوچان در فاصله ۸۰ کیلومتری بجنورد ارتفاع بیشتری از سطح دریا داره و آب هوای تابستونی اون واقا خنک و عالیه
  • محمد IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    11 4
    شهر خنکه که با مسافت ۶۰ کیلومتر بری توخاک کشورترکیه واون شهر فقط خوی هستش با خوشمزه ترین لواشک که معروفه لواشک آتابابا
    • نادر IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      0 2
      متن جالبی نبود بنظر من غار علی صدر را خوب گفتی بقیه جاهایی که نام بردی زیبا هستن ولی خنک نیستند
    • خوشبخت از سمیرم IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      2 6
      اشتباه نشه شهرستان سمیرم کنار کوه قلل دنا و زاگرس بهترین آبشار دنیا گردشگری وسرد
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    21 5
    جواهرده که دمای سرظهرش ۱۷درجه است.شبام تا۱۱میرسه🥶
    • محمود IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      1 1
      همه جای ایران سرای من است الان که نظرخودمو مینوبسم بخاری روشن کردم وتمام درپنجره هاروبستم حدس بزنیدکدام شهرم یلاق نیست مرکزشهرم
  • رضاشیرازی IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    21 16
    هرجا که بریم. ،،،، آخرش باید برگردیم ،،، هرچقدر هم خنک باشد . تهران چیز دیگریست
    • سعید جوادی IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      1 1
      تشریف بیارید کلاردشت در پای علم کوه و40قله بالای 4000 متر و بزرگترین یخچال های طبیعی حصارچال و سرچال و اسپیلت و به فاصله 60کیلو متری دریا و بدون رطوبت آزاردهنده
    • حسین DE ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      1 1
      زفره از استان اصفهان
  • مجتبی IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    3 2
    اول اردبیل واستانهای ان است مانندخلخال وغیره چرااشتباهی طبقه بندی میکنیدوبعضی ازروستاهای ان بادخنکی دارد
  • احمد IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    6 1
    خنکترین شهر دایران اهوازه اونم زیر کولر
  • غضنفر IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    4 1
    شهرکرد بام ایران هم که الان ده درجه هست حتمأ گرم ترین منطقه دنیا است چقدر پول گرفتی تبلیغ این شهرها رو بکنید خوب عزیز من همه ملت که شهرکرد را بعنوان یخچال و شهر تگری میشناسن منظورت از این اشتباه بزرگ چیست با چهارمحال یها چه مشکلی داری بسم الله
  • یه آدم IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    7 3
    ارومیه نیاید ما اینجاییم هوا گرمه 🗿 برید ادبیل ، سرعین برید گردنه حیران اونجا کاپشن لازمه
  • ناسناس IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    7 4
    نویسنده ظاهرا ایرانشناسیش ضعیفه.استان اردبیل بخصوص خلخال خنک ترین ودل انگیزترین شهرها برای سفر هست تشریف ببارید.تا به این باور برسید
  • جمشیدپورمیرزایی IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    3 1
    رشته کوهای تالش ویادتون رفته یانمیشناسید هوای مه آلودوخنک شبابایدسه تا پتو بندازی
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    2 1
    به نظر تیتر خبر تون پنج شهر خنک کشور هست ولی توضیح خبر هیچ ر بطی به تیتر نداشت
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    2 0
    تو فصل تابستان روزها همه جای ایران گرم است ولی مناطق کوهستانی شب‌های خنکی دارند
  • حام IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    6 0
    بندرعباس عالی..میری تو دریا خنک میشی به همین راحتی
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    1 4
    گزارش درست نیست ،ارومیه ۳۵ درجه هست ،چالدران شهر بدون کولر هست ،کندوان هم روستای کوچکی هست ،شهر نیست ،
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    2 3
    اردبیل سرعین، کوهرنگ ،بروجن، اردل ،ناغان، تبریز ، خیلی خوب هستند اما اگر روستاها راهم در نظر بگیرید شاید باورتون نشه که لهبید در استان خوزستان در تابستان شب ها حدود صفر درجه هم می رسه و در روز نهایتا ۲۰ درجه.
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    3 4
    کجا همدان خنکه خیلی گرم بود
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    4 2
    خنک تربت منطقه ماکو شهرستان آذربایجان غربی هست که به اسم شهر بی کولر مشهور است
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    8 1
    استان فارسیم ولی اردبیل رفتم و واقعا مث بهشت میمونه تابستوناش عالیه
  • ژیلا تهرانی IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    2 1
    پایتخت طبیعت ایران زیباترین شهر ایران با اب هوای خوب فقط وفقط یاسوووووووووج یاسوج زیبا
  • محمد IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    6 3
    ملایر با دوتا پتو باید شب را سپری کرد
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    1 1
    سلام شهر خوانسار الان مثل یخچال هستش امتحانش ضرر نداره از توابع غرب استان اصفهان
  • مسعود IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    2 3
    چادگان تو استان اصفهان هوای خنک وتمیز
  • علی IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    0 1
    بروجن شهرکرد بهترین آب و هوا
  • IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    5 1
    لطفاً یادی هم از شهر بدون کولر ایران یعنی چالدران هم بکنید
  • فضل الله IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    5 0
    بابا بنده خدا ۵ تا شهر سرد را نام برد ، نگفت فقط این ۵ تا سرد هستن ، اینقدر بحث نکنید ، همه تون خنکید
  • کورش IR ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    5 1
    خنکترین شهر الان برازجان هس با ۵۰درجه دمادرهوای آزاد و۵درجه البته زیرکولر
  • انوری IR ۰۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    3 1
    فریدونشهر خنک ترین شهر ایران تا الان پنجرهای منزل را باز نکردیم چون شبا سرد میشه. باور کنید تا بیستم خرداد ماه بدون بخاری نمی شد بخوابیم.تا حالا یاد ندارم از کولر استفاده کرده باشیم.
  • خسته IR ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    2 1
    فقط اهواز
  • IR ۰۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    3 2
    من قبول ندارم اینا رو ... خنک ترین شهرایران فقط اهواز وبس
  • وحید IR ۰۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    4 1
    بنده اردبیل رو تاید میکنم واقعا بهشته باور کنید
  • سید احمد IR ۰۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    2 1
    سلام مگه خنک تر و زیبا تر از منطقه پادنا شهر سمیرم اصفهان هستش
  • سلیمان IR ۰۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    5 1
    عزیزم اهواز رو از قلم انداختی به نظرم خنک ترین شهر ایران بدون شک
  • هادی IR ۰۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    19 0
    اردبیل فیروزکوه دماوند شهرکرد اصلی هارو ذکر نکردید
  • IR ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    3 2
    بجنورد در دوران مغول خرابی های زیادی به خود دید ولی در دوران تیمور باز سازی شد اخبار غلط به خور مردم ندید
  • مهسا IR ۰۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    4 3
    شهر زیبای قم عالیییی حرف ندارههههه
  • IR ۰۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    4 2
    چرا شهر خلخال در استان اردبیل راننوشته ایداز همه اینا خنکتراست
  • عباس ازسراب آذربایجانشرقی IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    4 0
    خنک ترین شهر ایران صبح وشبش حتما باید کت ویالباس گرم پوشید وشب هم حتما با لحاف خوابید
  • عسگر IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    2 2
    سلام یکی از استانهای که از نظر آب هوایی و گردش برای مسافرات کردن خوبه استان اردبیل که داری آب گرمه سرعین سردابه قوتور سویی و مناظر بکر طبیعی و استانی که بدون کلر می باشد
  • ابوالفضل IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    6 3
    اتفاقا قوچان از بجنورد خنک تره در این رابطه شرطم میبندم ما چندتا قوم بجنوردی داریم که برج چهار و پنج باطر گرما این دوماه رو یکسر تو قوچان زندگی میکنن بریددرجه هوا رو ببینید
  • ایرانی IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    1 1
    پایتخت طبیعت ایران یاسوج شهرزیبای سیسخت بهترین آب و هوا رو دارند
  • M.h IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    7 1
    سلام بکرترین خوش آب و هواترین نقاط ایران در آذربایجان شرقی قرار دارد.. شهر کلیبر با قلعه بابکش شهر هوراند با قلعه پشتاپ و باغهای علی آبادش شهر خداآفرین با پل تاریخی در مرز آذربایجان بهترینهای دنیا هستند و حتما سر بزنید
  • حامد IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    3 1
    شما میتوانید حداقل و حداکثر دمای شهرهای خنک را با هم مقایسه کنید آنوقت معلوم میشود .خلخال خنک ترین شهر ایران است
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    1 0
    اه با این تهران آلوده
  • ناشناس IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    2 2
    خلخال شهر بون کولر
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    1 0
    پس اردبیل سرعین نیر از این پس گرمسیر محسوب میشن در صورتی همین حالا بعد از ظهرها هوا خیلی خنک و مایل به سرد است
  • حمید نوروزی IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    1 1
    نویسنده مطمعا معنی خنک رو درست درک نکرده اردبیل از نظر میانگین دمایی طی دوماه اخیر در صدر جدول خنک ترین شهرهای ایران بوده و هست
  • مرادپور IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    2 0
    دقبقا خنک ترینها رو جا گذاشتی اردبیل و کردستان و استان هستن که از سردترن و خنک ترین شهرهای ایران را دارا هستن
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    3 1
    اردبیل سرعین از همه اونا خنک تر
  • علی IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    4 1
    تابستان فقط اردبیل و شهر کرد واسلام
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    7 1
    زنجان وکم.لطفی کردی هر کی نیاد زنجان توتابستون سرش کلاه رفته شبا باپتو میخوابیم پارک مسافر هست که همه امکانات به مسافران ارائه میده ازحموم و تا لباسشویی و غیره
  • محسن IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    2 2
    یاسوج و سیسخت
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    6 1
    به نظرم شهرستان کوهرنگ واقع در چهارمحال بختیاری خنک جای ایران هست
  • امیر IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    3 1
    یعنی از شهرکرد خنک تر هم مگه داریم
  • امیر IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    4 1
    خنک‌ترین جا شهرستان خلخال هست حتی تو تابستون هم خنکه
  • فیصل انصاری IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    2 0
    لطفا از گرم‌ترین شهر ایران شهر سوسنگرد 52 درجه بالای صفر وزیدن سموم آن از شسوار داغتر است لطفا در فصل زمستان به این شهر گرم سفر کنید و از بخاری آن استفاده کنید در زمستان نیاز به بخاری نیست
  • محمد IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    1 1
    شهرکرد را نگفتبن
  • جودی IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    3 1
    مال اقا در استان خوزستان هوای کامل سرد و فاصلش با ماهشهر سه ساعت و ماهشهر بالای ۵۰ درجه و مال اقا ۲۸ درجه
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    2 1
    تابستان خنک فقط خلخال و سرعین من تابستون خیلی جاهای ایران رفتم هیچ کجای دیگه خنک نیست فقط شاید کمتر گرم باشه... مگه اینکه برید روستاهای کوهستانی ارتفاعات بلند البرز
  • سعید IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    3 0
    خنک ترین شهر اردبیل ومشکین شهروسرعین در استان اردبیله شما چه جوری اینارو ننوشتی!!!!
  • ناشناس IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    5 1
    ارومیه شهر زیبای من♥️ پیشنهاد میکنم حتماً به آذربایجان غربی هم سفر کنید البته ناگفته نماند تمام مناطق ایران زیبا و دیدنی هستند😌💪
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    1 1
    شهرکرد هم جز خنک ترین شهرهای ایران هست کافی به دمای این شهر در طول تابستان نگاهی داشته باشید یکم سطح سوادتون وایرانگردی تون را بالا ببرید ضرر نمکنید
  • بچه کورد IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    13 1
    استان اردبیل خنک ترین استان
  • سلیمان IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    2 3
    یاسوج چی چرابهش مبگن شمالی درجنوب جناب کاتب؟معلومه که اشتباهی گداشتنت روی همچوپستی
  • مهدی IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    5 1
    سفر چی هست ؟ کلمه ی مسافرت یعنی چه ؟ برو عامو ما پولمون به خورد و خوراک هم نمیرسه
  • محمد IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    4 0
    سرکان،تو استان همدان هست ولی از خود همدان که خیلی ختکتره،بیا سرکان تا ببینی خنکی تو تابستون چه لذتی داره،
  • شهریار IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    5 1
    همین الان زدم دمای مراکز استانها ،اردبیل با ۲۳ درجه خنک ترین شهر بود
  • رضا IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    2 3
    یزد هم تابستونا یخه خیلی خنکه حتما سر بزنید خخخخ
  • دنا IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    1 1
    سیسخت
  • علی IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    8 3
    جاهایی تو ییلاقات شمال ایران (گیلان)نشونت بدم شبها بدون بخاری و پتو نمیشه خوابید.همش یک تا دوساعت باشهر فاصله دارن.
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    2 1
    آبادان هوا خنکه ظهرا
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    0 1
    مشگین شهر یکی
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    1 0
    مشگین یکی از خنک‌ترین مناطق گردشگری ییلاقی ایران است با آبهای گرم معدنی
  • M،تهران IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    5 0
    چقدر از اردبیل تعریف شده لطفا عکسی فیلمی بزارین ببینیم خیلی تعریفشو شنیدم آدمهای خوبی دارن و مهمان نواز و مهربان هرجا میرم از اردبیل سرعین تعریف میکنم.
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    2 1
    همدان هم خونکترین استان کشور جاهای دیدنیش هم که از همه بیشتر مخصوصن غار علیصدر
  • احمد IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    3 2
    چرا از لاله زار کرمان اسم نبردید که بارها در طول سال سردترین شهر ایران از آن یاد میشود
  • حمید IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    2 2
    یه ایرانگردی کردیم تو این فصل گرم بسیال عالی خنک شدیم زیر کولر با جیب خالی ممنونتونیم قربان همتون.
  • فرهاد IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    4 2
    سلام ما الان درشهر آبی بیگلو شهرستان نمین استان اردبیل بخاری مون به راهه
  • حامد IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    5 1
    خنک ترین نمیشه گفت سردترین شهرستان خدابنده از استان زنجان باور کنید شب که از ابیاری محصولات میایم بخاری روشن میکنیم
  • علیرضا IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    1 3
    سلام .خنک ترین شهر تبریز است .بهترین هتل ها و بهترین میوه ها در این شهر است .باید در این شهر لباس گرم به پوشی .تا سرما نخوری .اطراف کوه عینالی و پارک ایل گولی بهترین گزینه است .منطقه کوهستانی است .البته اگر وضع تان خوب است مسافرت کن .وگر خونه خودت بهترین مکان برای خانواده است . ده درجه در شب در بستان آباد
  • shahram IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    9 5
    اردبیل و خلخال وسرعین ک زبانزدن نویسنده شاید فراموش کرده
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    5 2
    زنجان
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    7 1
    داداش مسافرت تموم شد فکر روغن باش
  • اعظم IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    4 3
    این همه شهر خنک هست هر تعطیلی بلند میشین شور شور میان شمال خو یه خورده هم تو این شهرها برین تا ما هم یه نفسی بگشیم چه گناهی گردیم دریا داریم فضای سر سبز
  • حجت IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    1 3
    همه جای ایران سرای من است
  • حسینی IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    0 3
    کهگیلویه و بویراحمد هم هوای بهشتی داره
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    4 1
    فقط راین کرمان
  • سیدمحمد IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    0 1
    سلام خدمت همه عزیزان.شهرهای خوش اب وهوا در کشور عزیرمان بیش از این تعداد هست از جمله شهراردکان دراستان فارس
  • حکمت بهمنی IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    1 1
    بیایید زنجان صایین قلعه خنک شید گرمترین روزا دهروزاول تابستان 25 درجه بود الا پایینترازبیسته اونا همینجوری اخبارالکی گفتن اصلا داشبلاغ زنجان بلد نیستن
  • سعید IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    0 2
    خنکترین شهر واستان ایران در تابستان اهوازه چون برف میباره.
  • سعید IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    1 1
    هیچ اشاره به ابو هوا نکردید
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    1 2
    بهترین جا یاسوج استان گهگلویه بویراحمد چهارفصل هیت
  • کوهنورد بی غم IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    3 1
    همه نظرات را خوندم. مناطق زیادی با آب وهوای خنک درتابستان درکشورپهناورمان داریم. اما پیشنهاد میکنم به استان سیستان وبلوچستان شهرستان خاش کوه تفتان سری بزنید. حیرت زده خواهید شد تنها آتش فشان فعال ایران با ارتفاع 4150متر . دریاچه سر دریا با ارتفاع 2300مترازسطح دریا .باغات زردآلو روستاهای تمندان وگوشه بدون کولر حتما یک بار هم شده ازاین بهشت دردل کویر دیدن کنید.
  • ناشناس IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    0 0
    من اهل همدان هستم و اصلا همدان خنک نیست
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    0 0
    جا داشت چند شهر دیگه معرفی شوند از جمله اردبیل
  • حسین IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    1 0
    شهر ما رو ننوشتید بوانات در استان فارس ما اینجا اصلا از کولر استفاده نمیکنیم بسیار سرسبز وخنک
  • عباس عمادی IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    0 0
    چالدران آذربایجان غربی
  • تورک IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    0 0
    بلد نیستید ننویسید لطفا، خنک ترین شهر ایران، اردبیل و سرعین و مشکین شهر است یعنی چه نزدیک قله سبلان(ساوالان) هستند و اینم بگم نیایین اردبیل الان ترافیک هست کل تهران و کرج و آستارا و رشت و تبریز و زنجان و ارومیه ریختن تو اردبیل و سرعین ما تو شهر خودمون اردبیل نزدیک دریاچه شورابیل جای برای پارک کردن ماشین دیگه پیدا نمیشه ترافیک بیشتره نیایین بهت ه😀😀
  • علی IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    0 0
    اردبیل معروف به شهربی کولردرتابستان،بهترین شهرهای آن عبارتنداز،سرعین مرکزآبهای گرم معدنی.مشکین شهرمرکزمیوه های کشور.حیران،زیباترین منطقه توریستی وخوش آب وهواترین مناطق ایران بازهم اردبیل ازهمه هموطنان دعوت میکنم حداقل یکباربه این مناطق درتابستان سفرکنندتااززندگی لذت ببرند
  • بیتا IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    0 0
    سرعین،واقعا الان هواش محشره خُنک ِ خُنک،بعضی شب ها سرد هست عالیه
  • مریم ایرانی IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    چرا خلخال رو جزو شهرهای خنک حساب نکردین؟؟؟؟!!!
  • Ali IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    2 0
    درموردصنایع دستی بجنورد میتوان به نمدمالی تاتها(قومی دارای قدمت ۴هزارساله یابیشتر درخراسان وشمال ایران که به بومیان اصلی منطقه معروفند)نام بردهمچنین کلاه کرکی که مرکزاصلی ان ونمدمالی بوده جاجرم شهری تات وفارس نشین است نام برد،قالی بافی دربین ترکهای یکجانشین وفارسهادیرزمانی رونق زیادی داشت که بارشدصنعت وتکنولوژی کمرنگ شد قالی وپشتی هایی که ترکمنهامیبافندنیزازصنایع دستی این منطقه به شمارمیرودهمچنین گلیم وسفره کردی که قدمت هفت هزارساله بین قوم کرد داردنیزعلاوه برجوال یاتاچه،پلاس و.....ازصنایع اینجااست
  • کاوه IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    1 0
    استان چهارمحال و بختیاری با وجود غار یخی چما، یخچالهای طبیعی زردکوه، تونل کوهرنگ و چشمه دیمه و عریضترین ابشار کشور یعنی ابشار زردلیمه و آبشار تنگ زندان و ابشار دره عشق و پل زمانخان سامان و خود شهرکرد که مرکز استان و بام ایرانه خنک ترین منطقه کشور محسوب میشه،
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    1 0
    جغرافيا تون خيلي ضعيفه ، يعني صفره ،آمار هم كه بلد نيستيد، شهر اروميه و استان آذربايجان غربي كرد هم داره ،اگه متعصب هم هستي بهتره بري سراغ يه شغل ديمه.
  • علی IR ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    1 0
    بی شک وبی حرف وحدیث وبی چک وچونه خنک ترین شهر ایران قوچان در شمال خراسان رضوی است بعضی از قسمتهاش کل تابستونم باید بخاری روشن کنی از لحاظ ارتفاع دومین شهر ایران عزیزمان است.ولی همه جای ایران این مرزپرگوهرسرای من است
  • علی IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    چرا اینجا اسمی از خلخال نیست امروز دمای هوا پنج درجه بود