مجموع نظرات: ۱
چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸
۱ نفر

حفظ رطوبت و آبرسانی پوست یکی از عواملی است که به جوانی و شادابی پوست کمک بسیاری می کند. روش های زیادی برای آبرسانی و مراقبت از پوست وجود دارد که بسیاری از آنها خانگی بوده و به راحتی انجام می شوند. اما آبرسانی پوست چیست؟

image-20220629154034-1.jpeg

آبرسانی درواقع به معنای دادن رطوبت به پوست است. پوست مثل هر عضور دیگری از بدن به آب و رطوبت نیاز دارد و اگر آب کافی به آن نرسد، پوست کم آب می شود. در ادامه به چند روش برای مراقبت بهتر از پوست و آبرسانی آن می پردازیم. پس با ما همراه باشید.

  1. استفاده از پاک کننده ملایم

همیشه پاک سازی ملایم پوست برای از بین بردن سلول های مرده آن واجب است اما استفاده از بعضی از پاک‌کننده ‌های قوی و نامناسب هم می‌تواند آسیب جدی به پوست شما برسانند. بهتراست برای این‌کار یک گزینه ملایم که پاک سازی را به صورت موثر و ملایم انجام می‌دهد را انتخاب و تهیه کنید. این موضوع برای پاک‌کننده‌ هایی که با استفاده از آن‌ها و به‌طور طبیعی به آبرسانی پوست در خانه انجام می دهید نیز درست است. برای تهیه انواع محصولات پاک کننده پیشنهاد ما به شما استفاده از محصولات برند سینره است. شما با خرید اینترنتی  بهترین محصولات از این برند و استفاده از تخفیف  می توانید آنها را با  قیمت مناسب تر تهیه کنید. برند سینره یک برند قدیمی و محبوب داخلی است که برای انواع پوست دارای محصولاتی است.

  1. نوشیدن زیاد آب

همه ما در ارتباط با تاثیر نوشیدن زیاد آب بر روی پوست زیاد شنیده ایم. نوشیدن زیاد آب همیشه در صدر گزینه های آب رسانی پوست است. درواقع این روش آسان ترین راه برای مرطوب کردن پوست است. نوشیدن آب هیدراته کردن بدن از درون است که نه تنها به آبرسانی پوست کمک می کند بلکه برای سلامت قلب و کلیه ها نیز بسیار مفید است. بهتر است روزی دو لیتر به بدن شما آب برسد.

  1. مصرف مواد غذایی سرشار از آب

بهترین روش های آبرسانی و مراقبت از پوست بدن

علاوه بر مصرف مدام آب، میوه‌ها و سبزیجات هم دارای مقادیر زیادی آب هستند که علاوه بر اینکه مرطوب کننده هستند از نظر خواص دیگر  هم برای پوست شما مفید هستند. میوه‌های مرکبات مثل پرتقال و لیمو سرشار از ویتامین C بوده و آبمیوه این خوراکی ها برای حفظ بافت پوست شما بسیار موثر است. غذاهای سرشار از ویتامین A و B۳ هم با توجه به فوایدی که دارد، برای بهبود سلامت کلی پوست ضروری هستند.

  1. مراقبت از پوست لب

در کنار آبرسانی پوست صورت و گردن باید بدانید که طراوت و رطوبت پوست لب شما نیز بسیار مهم است. این کار در زیبایی شما تاثیر زیادی خواهد داشت. زمانی که لب هایی ترک خورده و خشک داشته باشید این موضوع بر زیبایی شما تاثیر می گذارند. بنابراین بهتر است لایه برداری ملایم را بر روی پوست لب ها انجام دهید و همیشه از نرم کننده و بالم لب استفاده کنید.

  1. استفاده از خوشبو کننده

در کنار رطوبت رسانی پوست می توانید از انواع خوشبو کننده استفاده کنید که به خنک شدن پوست شما هم کمک می کند. در این زمینه می توانید از انواع بادی اسپلش موجود در بازار استفاده کنید. بهترین  انواع بادی اسپلش را می توانید به صورت خرید اینترنتی از وب سایت های فروش محصولات آرایشی و بهداشتی انجام دهید. خوشبوترین بادی اسپلش  زنانه  و مردانه  در صورت خرید آنلاین قیمت مناسب تری خواهند داشت.

  1. مصرف عسل

بهترین روش های آبرسانی و مراقبت از پوست بدن

عسل یکی از بهترین انواع روش‌های آبرسانی پوست صورت است که مصرف آن به صورت خام و طبیعی که تحت تأثیر گرما قرار نگرفته باشد و یا پاستوریزه نشده باشد، سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات درمانی است که برای تعداد زیادی از بیماری‌های زیبایی مانند بیماری های پوستی بسیار مناسب است. درواقع عسل یک رقیق کننده طبیعی است که در حفظ رطوبت بسیار عالی است. روش استفاده از آن بسیار ساده است ابتدا عسل را روی پوست خشک مالیده، حدود ۱۰ دقیقه بعد آن را با آب گرم شست و شو دهید. سپس می توانید نتیجه را به وضوح بر روی پوست خود مشاهده کنید.

  1. استفاده از بخور

شما می توانید یک دستگاه بخور در اتاق خواب خود روشن کنید تا از خشک شدن پوست جلوگیری شود. دستگاه بخور همچنین به خواب بهتر و با کیفیت تر شما نیز کمک می کند. استفاده از بخور به تنفس بهتر شما و به خصوص بچه ها کمک زیادی می کند. بهتر است شوفاژ یا کولر خانه نیز بر روی درجه بالا تنظیم نشود زیرا موجب تشدید خشکی پوست می شود.

  1. استفاده از آب ولرم در حمام

احتمالا می دانید که آب داغ یا جوش می تواند چربی های مورد نیاز پوست را از بین ببرد. بنابراین برای جلوگیری از خشک شدن پوست خود بهتر است از آب ولرم در هنگام استحمام استفاده کنید یا زمان دوش گرفتن با آب جوش را محدود کنید.

  1. استفاده از صابون ملایم و طبیعی

برای خرید انواع صابون بهتر است برچسب روی آنها را بررسی کنید. بسیاری از انواع صابون و مواد پاک کننده دارای مواد شیمیایی زیاد و قوی هستند و به دلیل آنکه چربی های طبیعی پوست را از میان می برند گزینه خوبی نیستند. بهتر است به سراغ صابون و پاک کننده هایی بروید که دارای مواد طبیعی و مرطوب کننده هایی مانند گیاه آلوئه ورا و غیره باشند.

نویسنده: وحیده امینی

کد خبر 687044

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha