پنجشنبه ۹ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱
۰ نفر

سریال‌های بسیار زیادی در چند سال اخیر ساخته شده‌ که برخی از آنها بسیار پرطرفدار بوده‌اند و همچنان هم طرفداران پروپاقرص خود را دارند. از سریال دوستان در سال ۱۹۹۴ گرفته تا بازی تاج و تخت که در ۲۰۱۹ به پایان رسید، سریال‌هایی هستند که تماشای آنها را نباید از دست بدهید.

سریال خارجی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از yardbarker، اگر اهل دیدن سریال هستید،‌ حتما سریال‌های زیر را دیده یا درباره آنها شنیده‌اید؛ اما اگر هنوز آنها را ندیده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم بیشتر از این فرصت را برای تماشای هرچه زودتر آنها از دست ندهید. اینها ده تا از بهترین سریال‌های همه زمان‌ها به انتخاب منتقدان و مخاطبان هستند.

اداره

The Office داستان به‌ظاهر مستند یکی از شعب داندرمفلین، شرکت زنجیره‌ای فروش کاغذ، در شهری به نام اسکرانتون را روایت می‌کند که در رأس این شرکت مایکل اسکات با بازی Stave Carrel قرار دارد. این مجموعه از ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ در شبکه ان‌بی‌سی پخش شد و ۹ فصل و ۲۰۱ قسمت داشت. مایکل در همان ابتدا ماگ معروف خود را به ما نشان می‌دهد که رویش نوشته شده World’s Best Boss و توضیح می‌دهد که این ماگ را خودش برای خودش خریده چرا که باور دارد بامزه‌ترین، بهترین و جالب‌ترین رئیس دنیاست، اما همین او و کارمندانش را به دردسر می‌اندازد. دردسرهایی که هوشمندانه در طی داستان با واکاوی شخصیت مایکل یکی از بهترین کاراکترهای طنز تلویزیون آمریکا را برایمان شکل می‌دهد.

 سریال‌هایی که می‌توان چندین بار تماشا کرد

فرندز یا دوستان

Friends یک مجموعه کمدی آمریکایی ساخته دیوید کرین و مارتا کافمن است که از ۲۲ سپتامبر ۱۹۹۴ تا ۶ می ۲۰۰۴ از شبکه ان‌بی‌سی پخش شد و پس از ده فصل به پایان رسید.

جنیفر آنیستون، کورتنی کاکس، لیسا کودرو، مت له بلانک، متیو پری و دیوید شویمر گروه بازیگران این مجموعه هستند و داستان آن درباره شش دوست ۲۰ تا ۳۰ ساله است که در منهتن، شهر نیویورک زندگی می‌کنند. این مجموعه توسط برایت/کافمن/کرین پروداکشنز و با همکاری برادران وارنر تلویژن تهیه شده‌ است. تهیه‌کننده‌های اجرایی و اصلی این مجموعه کوین اس برایت، کافمن و کرین بوده‌اند.

 سریال‌هایی که می‌توان چندین بار تماشا کرد

تئوری بیگ بنگ

The Big Bang Theory یک مجموعه تلویزیونی کمدی ساخته چاک لوری و بیل پریدی و با مدیریت اجرایی آن دو به همراه استیون مولارو است. هر سه آن‌ها نویسندگان اصلی مجموعه نیز بوده‌اند. پخش این مجموعه از ۲۴ سپتامبر ۲۰۰۷ از شبکه سی‌بی‌اس آغاز شده و در ۱۲ فصل و ۲۷۹ قسمت، پس از ۱۲ سال در ۱۶ می ۲۰۱۹ به پایان رسید.

این مجموعه در ابتدا حول محور پنج شخصیت که در پاسادینا، کالیفرنیا زندگی می‌کنند شکل گرفت: لئونارد هافستادر و شلدون کوپر، دو فیزیکدان مؤسسه فناوری کالیفرنیا که هم‌اتاقی هستند؛ پنی که پیش‌خدمت رستوران و علاقمند به بازیگری و همسایه روبه‌رویی آن‌هاست؛ و دو دوست و همکار لئونارد و شلدون، مهندس هوافضا هاروارد والوویتز و اخترفیزیکدان راجش کوترپالی که مانند آن دو غیراجتماعی است. با جلو رفتن مجموعه، برخی از نقش‌های مکمل به نقش اصلی ارتقا داده شدند، از جمله عصب‌پژوه ایمی فارا فاولر، میکروبیولوژیست برنادت راستنکاوسکی، فیزیکدان آزمایشگاهی لزلی وینکل، و فروشنده کتاب‌های کمیک استوارت بلوم.

 سریال‌هایی که می‌توان چندین بار تماشا کرد

بازی تاج‌وتخت

Game of Thrones یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی در ژانر درام فانتزی است که توسط دیوید بنیاف و دی. بی. وایس برای شبکه اچ‌بی‌او ساخته شده‌ است. بازی تاج‌وتخت اقتباسی از مجموعه ترانه یخ و آتش نوشته جرج آر. آر. مارتین است که نخستین رمان آن بازی تاج‌وتخت است. این نمایش در انگلیس، کانادا، کرواسی، ایسلند، مالت، مراکش و اسپانیا فیلم‌برداری شد. بازی تاج‌وتخت در ۱۷ آوریل ۲۰۱۱ برای نخستین‌بار در ایالات متحده از طریق اچ‌بی‌او به نمایش درآمد و در ۱۹ می ۲۰۱۹ با ۷۳ قسمت در هشت فصل به پایان رسید.

بازی تاج‌وتخت رکورددار تعداد بیننده در شبکه اچ‌بی‌او است و در کشورهای مختلف طرفداران زیادی دارد. با وجود انتقاداتی که به این مجموعه وارد شده، منتقدین نظرات مثبت فراوانی در مورد این سریال داشته‌اند.

این سریال تاکنون نامزد و برنده بسیاری از جوایز شده‌ است که از میان آن‌ها می‌توان به نامزدی جایزه امی بهترین سریال درام برای هر چهار فصل پخش‌شده آن، یک نامزدی جایزه گلدن گلوب برای بهترین سریال تلویزیونی درام و نامزدی جایزه هوگو برای بهترین نمایش درام اشاره کرد.

پیتر دینکلیج نیز برای بازی در نقش تیریون لنیستر موفق به دریافت سه جایزه امی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و یک جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده‌ است. بسیاری از منتقدان و نشریات از این سریال به‌عنوان یکی از بهترین مجموعه‌های تلویزیونی تمام ادوار یاد کرده‌اند.

 سریال‌هایی که می‌توان چندین بار تماشا کرد

داستان ترسناک آمریکایی

American Horror Story یک سریال تلویزیونی در ژانر وحشت است که توسط رایان مورفی و براد فالچاک خلق و تهیه‌کنندگی شده‌ است. هر فصل از این سریال داستانی مجزا دارد که در پایان همان فصل پایان می‌یابد، اما اکثر بازیگران اصلی سریال، در تمام فصل‌ها با نقش‌های متفاوت حضور دارند.

جسیکا لنگ به خاطر بازی‌اش در این سریال مورد تحسین فراوانی قرار گرفته‌ است و به خاطر بازی در داستان ترسناک آمریکایی جایزه امی، جایزه گلدن گلوب و جایزه انجمن بازیگران فیلم دریافت کرده‌ است. جسیکا لنگ در مجموع ۲۵ بار در جشنواره‌های مختلف برای بازی در فصول مختلف این سریال نامزد شده‌ است که در این میان، ۸ بار جوایز را از آن خودش کرده‌ است. پس از او سارا پلسون با ۱۲ نامزدی و ۵ جایزه، کتی بیتس با ۹ نامزدی و یک جایزه و لیدی گاگا با ۶ نامزدی و ۲ جایزه، قرار دارند.

 سریال‌هایی که می‌توان چندین بار تماشا کرد

دختر سخن‌چین

Gossip Girl سریال آمریکایی بر اساس سری کتابی با همین نام نوشته سسیلی فون زیگسار و کارگردانی جاش شوارتز و استفانی ساواگ، در تاریخ ۱۹ سپتامبر ۲۰۰۷ به نمایش CW درآمده‌ است. این سریال روایت «دختر سخن‌چین» با گویندگی کریستن بل، مجموعه‌ای است حول محور زندگی چند جوان و بزرگسال در قصه‌ای از منهتن به نام (Upper East Side) در شهر نیویورک است. این مجموعه با بازگشت سرنا ون در وودسن (با بازی بلیک لایولی) از اقامت مرموز در مدرسه شبانه‌روزی در کانتیکات آغاز می‌شود. سریال در شش فصل با ۱۰ قسمت پایان می‌پذیرد.

 سریال‌هایی که می‌توان چندین بار تماشا کرد

آی کارلی

iCarly یک سریال کودک و نوجوان آمریکایی است که تمرکز دارد بر روی دختری به نام کارلی شِی که این دختر یک نمایش اینترنتی به نام آی کارلی همراه با بهترین دوستانش به نام سم و فردی راه‌اندازی می‌کند. در این سریال میراندا کازگرو در نقش کارلی، جنت مک‌کوردی در نقش سم، نیتن کرس در نقش فردی، جری ترینور در نقش اسپنسر و نوآ مانک در نقش گیبی نقش‌آفرینی می‌کنند. این سریال ساخته دن اشنایدر است که تهیه‌کننده اختصاصی این سریال نیز هست.  آی کارلی در سال ۲۰۱۳ پایان می‌یابد.

 سریال‌هایی که می‌توان چندین بار تماشا کرد

پارک‌ها و تفریحات

Parks and Recreation نام مجموعه تلویزیونی ۱۲۵ قسمتی است که بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ از شبکه ان‌بی‌سی پخش می‌شد. 

ترکیب بازیگران اصلی و مکمل عبارت بود از ایمی پولر، رشیدا جونز، عزیز انصاری، نیک آفرمن، آبری پلازا، پل اشنایدر، کریس پرت، ادام اسکات، راب لو.

پارک‌ها و تفریحات نامزدی‌ها و جوایز متعددی از جمله نامزدی جایزه امی ساعات پربیننده برای مجموعه کمدی، پنج نامزدی جایزه امی و یک جایزه جایزه گلدن گلوب برای بازیگری پولر و یک نامزدی جایزه گلدن گلوب بهترین مجموعه تلویزیونی – کمدی یا موزیکال را داشته‌ است. تایم در شماره پایانی سال ۲۰۱۲ خود پارک‌ها و تفریحات را برنامه تلویزیونی شماره یک سال معرفی کرد.

 سریال‌هایی که می‌توان چندین بار تماشا کرد

هیجانت را کنترل کن

Curb Your Enthusiasm یک سریال کمدی آمریکایی محصول شبکه اچ‌بی‌او است که در آن لری دیوید، نویسنده و تدوین‌کننده سریال کمدی معروف ساینفلد، در نقش خودش بازی می‌کند. این سریال چندین بار نامزد و یک بار برنده جایزه امی شده و یک جایزه گلدن گلوب نیز دریافت کرده‌ است. این سریال به مستندی از زندگی روزمره لری دیوید شباهت دارد.

برای بازیگران این سریال دیالوگ‌های ازپیش‌آماده تهیه نشده و چارچوب موضوع به آن‌ها داده می‌شود تا خود در آن چارچوب بداهه‌گویی کنند. تمامی صحنه‌ها نیز با دوربین دستی فیلم‌برداری شده است..

 سریال‌هایی که می‌توان چندین بار تماشا کرد

کد خبر 686966

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha