گروه ورزشی: مهدی محمدنبی در گفت‌وگو با همشهری راجع به برکناری نیکولیچ، آخرین وضعیت تیم‌ملی و شایعه همکاری فدراسیون با بوناچیچ مسائلی را مطرح کرد.

  • آقای نبی، از آخرین وضعیت تیم‌ملی خبر دارید؟

بله، با مسئولان تیم تماس گرفتم. خوشبختانه اردوی تیم‌ملی در دوبی در شرایط خوبی برگزار می‌شود. آنها آماده شکست امارات هستند. همه ما امیدواریم که تیم‌ملی بزرگسالان فوتبال ایران با دست پر از امارات برگردد. خوشبختانه تیم‌ملی را مربی‌ای چون علی دایی هدایت می‌کند و در واقع او نقطه قوت تیم‌ملی فوتبال کشورمان محسوب می‌شود.

  •  آیا پاداش برد مقابل کره‌شمالی به بازیکنان و کادر فنی پرداخت شد؟

بله، قبل از سفر تیم‌ملی به امارات و برای اینکه ملی‌پوشان را با روحیه‌ای مناسب به مصاف امارات بفرستیم پاداش بازی با کره‌شمالی را به آنها پرداخت کردیم.

  •  آخرین تغییرات کادر فنی تیم‌ملی جوانان از چه قرار است؟

خواهش می‌کنم نبش قبر نکنید.

  • اما این نبش قبر نیست. به هر حال شما به عنوان دبیر فدراسیون فوتبال می‌توانید پاسخگوی این مسئله باشید. درست است؟

ببینید، کمیته تیم‌های ملی راجع به رده‌های پایه تصمیم‌گیری خواهد کرد.

  •  چه زمانی قرار است تکلیف نیکولیچ مشخص شود؟

پس از اخراج نیکولیچ ما به این نتیجه رسیدیم که حرف‌های این مربی را طی جلسه‌ای بشنویم. نهایتا ظرف یک ماه آینده اعضای کمیته تیم‌های ملی راجعه به مسئله تیم‌ملی جوانان پیشنهادهای خود را ارائه خواهند داد.

  •  اما شما قبل از اخراج نیکولیچ از این مربی کروات حمایت کردید. همچنان عقیده دارید که او باید در تیم‌ملی جوانان باقی می‌ماند؟

این یک مسئله شخصی نیست که من راجع به آن تصمیم بگیرم. اعضای کمیته تیم‌های ملی راجع به نیکولیچ تصمیم‌گیری خواهند کرد که آیا می‌شود در دیگر امور فنی رده‌های پایه از او استفاده کرد یا خیر. من چیزی جز این نگفتم. نیکولیچ گزارش خود را به زودی ارائه می‌کند.

  •  آیا قرار است در بخش‌های دیگر امور فنی رده‌های پایه از نیکولیچ استفاده کنید؟

من تابع تصمیم کمیته تیم‌های ملی هستم. همین البته نظر آقای کفاشیان این است که از این مربی به عنوان ناظر فنی فدراسیون در رده‌های پایه استفاده شود. در این خصوص تصمیم‌گیری‌ با مسئولان فدراسیون است و با توجه به مسئولیتی که آقای تاج دارد، وی به زودی با نیکولیچ تشکیل جلسه خواهد داد.

  • نظرتان راجع به برکناری مسعود معینی از سمت ریاست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال چیست؟

حاشیه‌ها فقط مربوط به فدراسیون فوتبال نیست. اما در این فدراسیون به خاطر حساسیت‌های فراوان بعضی مسائل بیش از حد بزرگنمایی می‌شود. به هر حال آقای فریدون معینی در حال حاضر به عنوان ریاست جدید کمیته جوانان مشغول به کار شده که برای او آرزوی موفقیت می‌کنم.

  • آیا برکناری مسعود معینی به دلیل هماهنگ نبودن او با دیگر مسئولان فدراسیون فوتبال بود؟

آقای کفاشیان به همه موارد اشراف دارد. می‌داند چه کسی به دنبال اجرای سیاست‌های فدراسیون است و چه کسی به دنبال حاشیه می‌گردد. آنهایی که قصد خدمت به فدراسیون فوتبال را دارند قطعا مورد حمایت قرار می‌گیرند و افرادی که کم کاری می‌کنند و به دنبال حاشیه هستند نیز چاره‌ای جز جدایی از فدراسیون ندارند چون این عده ناخواسته طرد خواهند شد.

  • راستی این خبر صحت دارد که فدراسیون به جذب لوکا‌ بوناچیچ برای سرمربیگری یا مدیریت فنی در تیم‌های ملی تمایل دارد؟

نه، خبر مذاکره با لوکا صحت ندارد. او به فدراسیون آمده بود تا سابقه کاری‌اش در فوتبال ایران را تایید کند. ما هم با او همکاری کردیم. شاید حضور لوکا در فدراسیون، رسانه‌ها را به این سمت و سو برده که می‌خواهیم از او در رده‌های پایه استفاده کنیم.

  • راستی خبر برکناری شما این روزها در برخی رسانه‌ها مطرح می‌شود، آیا این موضوع صحت دارد؟

برای کسانی که به چنین حاشیه‌هایی دامن می‌زنند و اخبار دروغ منتشر می‌کنند متاسفم. هیچ مقام رسمی این خبر را تایید نکرده است. در فدراسیون فوتبال رئیس، نایب‌رئیس و دبیر فدراسیون مسئولیت اجرای سیاست‌های فدراسیون را برعهده دارند و شایعه برکناری من نیز به هیچ وجه صحت ندارد.

کد خبر 68645

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز