دانشمندان دانمارکی در حال تخمیر جلبک دریایی بر روی قارچ‌ها هستند تا نزدیک‌ترین جایگزین برای غذاهای دریایی را بسازند.

غذای دریایی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از گاردین، آنها با یک رستوران کار می‌کنند تا تقاضا برای جایگزین‌های گیاهی پایدار که به خوبی یا بهتر از غذای واقعی هستند، برآورده کنند.

دکتر لئونی جان، میکروبیولوژیست و مدیر این گروه تحقیقاتی می‌گوید: «ما دانشمندان در درک چگونگی خوشمزه کردن غذاها خوب نیستیم و این تصمیم می‌گیرد که مردم آنها را بخورند یا خیر. چیزهای زیادی وجود دارد که می‌توانیم از یکدیگر یاد بگیریم. [کار با سرآشپزها] به آرامی در حال شکل گرفتن است، اما تاکنون به اندازه‌ای که برای پایان دادن به محصولاتی که واقعا خوب هستند، اتفاق نیفتاده است.»

راسموس مونک، سرآشپز و یکی از مالکان رستوان نیز گفت: «این رستوران می‌خواهد درک مردم را از غذاهای جدید تغییر دهد. ایجاد جایگزین‌هایی برای غذاهای دریایی مهم بود، زیرا راستش را بگویم در حال حاضر چیزی در بازار پیدا نکردیم که در منوی رستوران قرار دهیم.»

او افزود: «هدف نهایی تولید محصولی است که در نوع خود آنقدر لذیذ باشد که تنها با معیار خوشمزگی نسبت به سایر غذاها انتخاب شود.»

بر اساس گزارشی از موسسه Good Food که بودجه این پروژه را تامین می‌کند، سال ۲۰۲۱، سال رشد فوق‌العاده برای بازار غذاهای دریایی جایگزین بود. با راه‌اندازی ۱۸ شرکت جدید و افزایش فروش با «نرخ شگفت‌انگیز».

این گزارش، غذاهای دریایی جایگزین را به‌عنوان یک فرصت فضای سفید توصیف می‌کند؛ به این معنی که تقاضای ارائه‌نشده عظیمی از سوی مصرف‌کنندگان وجود دارد.

کد خبر 685941

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha