رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران از احیای مسابقات محلات و اجرای برنامه‌های ورزشی در پایتخت برای تابستان امسال خبر داد و گفت: قرار است ۳۵۳ محله تهران را دوباره با مسابقات محلات عجین کنیم و با برگزاری برنامه‌های ورزشی مختلف، اوقات فراغت شهروندان را در دوران پساکرونا به گونه‌ای دیگر رقم زنیم.

ورزش

حسین اوجاقی در گفتگو با همشهری آنلاین درباره برنامه‌های این سازمان برای اوقات فراغت مردم در تابستان امسال توضیح داد: ما نسبت به اوقات فراغت پایتخت نشینان به خصوص برای سه ماه تعطیلی تابستان دانش‌آموزان و دانشجویان مسئولیت مهمی به عهده داریم. به همین منظور با فرا رسیدن تابستان سعی در برپایی دوره‌های آموزشی، برگزاری مسابقات محلات، اجرای جشنواره تابستانی، احیای اماکن ورزشی و مجموعه‌های آبی داریم.  

برنامه‌های سازمان ورزش شهرداری برای تابستان| شهریه مجموعه ورزشی شهرداری حدود ۱۰ درصد باشگاه‌های خصوصی| ۸۰ درصد استخرها قابل استفاده‌اند


او درباره برپایی و احیای مسابقات محلات بعد از ۸ سال مسکوت ماندن در پایتخت توضیح داد و گفت: با توجه به آنکه از برگزاری آخرین دوره مسابقات در محلات تهران حدود ۸ سال می‌گذرد، در تابستان امسال قصد به احیای دوباره آن داریم، به گونه‌ای که با برگزاری جشنواره ورزشی در ۳۵۳ محله تهران در بین گروه‌های سنی مختلف شاهد شور، نشاط، رقابت‌های ورزشی و در نهایت حال خوب آنها باشیم.

اوجاقی در ادامه به جزئیات برپایی این مسابقات در تمامی ۳۵۳ محله تهران اشاره کرد و افزود: مسابقات محلات از جمله پروژه‌های بزرگ در تهران است. استقبال سال‌های پیش شهروندان نشان داده که آنها از برگزاری این دست برنامه‌های اجتماعی و ورزشی رضایت بیشتری داشته‌اند بنابراین این پروژه همانند ۸ سال پیش در ۸ رشته ورزشی برای آقایان و بانوان در ۳۵۳ محله تهران دوباره برگزار خواهد شد و از بین این رشته‌ها، ۳ رشته به صورت تیمی و مابقی در گروه رشته‌های ورزشی انفرادی است.

رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران در خصوص دریافت شهریه برای آموزش رشته های ورزشی در مسابقات محلات گفت: آموزش‌ها در این برنامه رقابتی کاملا رایگان است و شهریه‌ای برای آموزش از شهروندی دریافت نمی‌شود.

شهریه مجموعه ورزشی شهرداری حدود ۱۰ درصد باشگاه‌های خصوصی

او همچنین با بیان آنکه شهریه آموزش سایر رشته‌های ورزشی در مجموعه‌های سازمان ورزش پایین است، افزود: تعرفه و شهریه آموزش رشته‌های ورزشی در مجموعه‌ها براساس مصوبات و قوانین خاص تعریف شده و نمی‌توانیم خارج از قوانین شهریه‌ای بیشتر یا کمتر از مصوبات از مردم دریافت کنیم. شهریه‌هایی که در مجموعه‌های ورزشی شهرداری از مردم دریافت می‌شود، حدود ۱۰ درصد باشگاه و مجموعه‌های بخش خصوصی است تا شهروندان برای ورزش دغدغه پول و پرداخت شهریه نداشته باشند.

برنامه‌های سازمان ورزش شهرداری برای تابستان| شهریه مجموعه ورزشی شهرداری حدود ۱۰ درصد باشگاه‌های خصوصی| ۸۰ درصد استخرها قابل استفاده‌اند

۲۰ درصد مجموعه‌های آبی تهران فرسوده‌اند

اوجاقی درباره فعالیت مجموعه‌های آبی پس از دوران کرونا گفت: اکنون سازمان ورزش حدود ۵۰ مجموعه آبی در مناطق ۲۲ گانه تهران دارد که ۲۰ درصد آنها نیاز به مرمت و بازسازی برای استفاده دوباره دارند. اکثر استخرهای تهران برحسب تقاضا در مناطق جنوبی ساخته شده اما با این حال همه مناطق استخر دارند. بنابراین با توجه به تعداد مراجعان این نیاز دیده شده تا برای ارائه خدمات بهتر و افزایش ایمنی مجموعه‌های آبی فرسوده در مناطق ۱۰، ۱۵،۱۶ و ۲۰ را بازسازی و احیا کنیم.

او در ادامه افزود: وقتی دو سال اماکن ورزشی برای ارائه خدمات به روی مردم گشوده نشوده شاهد تاثیر استقبال پایین مردم به ورزش بوده‌ایم و قصد ما این است فرصت را غنیمت شماریم و با اورهال شدن استخرهای فرسوده و اقدام برای نگهداشت مجموعه‌ها ارائه خدمات ورزشی به مردم را تقویت کنیم.

برنامه‌های سازمان ورزش شهرداری برای تابستان| شهریه مجموعه ورزشی شهرداری حدود ۱۰ درصد باشگاه‌های خصوصی| ۸۰ درصد استخرها قابل استفاده‌اند

بوستان‌های شهر، میزبان جشنواره تابستانی

رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران درباره اهداف برگزاری جشنواره‌های تابستانی گفت: در واقع برپایی جشنواره تابستانی به منظور جبران عقب افتادگی در برگزاری برنامه‌های ورزشی دو سال کرونایی است و جشنواره در دهه ولایت آغاز می‌شود. عمده برنامه‌های جشنواره‌ با محوریت خانواده و محلات است و برای این منظور چند مکان در شمال، جنوب، شرق و غرب تهران که قابلیت برگزاری جشنواره را دارند، در نظر گرفته شده است و به طور قطع بوستان‌های میزبان بوستان ولایت، دریاچه خلیج فارس، بوستان آزادگان و پارک پلیس مرکز فعالیت‌ها خواهند بود.

کد خبر 685856
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha