نخستین جشنواره فرهنگی و هنری «مهاجر» با رونمایی از پوستر این رویداد فرهنگی شروع شد و علاقه‌مندان تا ۱۳دی فرصت ارسال آثار خود را دارند.

چمران

همشهری آنلاین- ابوذر چهل امیرانی: جشنواره فرهنگی و هنری مهاجر به مناسبت سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران شروع شده و تا سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی ادامه دارد.  

مدیر مراکز فرهنگی و هنری منطقه۱۲ و رئیس فرهنگسرای عترت با بیان اینکه رویکرد این جشنواره معرفی آثار فرهنگی و هنری درخصوص شهید دکتر مصطفی چمران است، افزود: «محورهای این جشنواره شامل داستان کوتاه، پوستر و محصولات فرهنگی است و برپایی کارگاه‌های هنری و محتوایی هم، از دیگر برنامه‌های جنبی این جشنواره خواهد بود.»

«سیداحمد موسوی» با اعلام اینکه این نخستین جشنواره در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران است که به معرفی شخصیت دکتر مصطفی چمران در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری می‌پردازد، ادامه داد: «علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه ارسال آثار به این جشنواره می‌توانند با دبیرخانه مستقر در خانه موزه شهید چمران با شماره ٥٥٦٣٤١٥٨ تماس بگیرند و آثار تصویری خود را به شماره ٠٩٩٦١٥٢٠٦٤٦ ارسال کنند.»

راهی جز گام نهادن در راه شهدا نداریم

در آیین رونمایی از پوستر این جشنواره، مهندس مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، دکتر علیرضا زاکانی شهردار تهران، دکتر مهرداد باقری رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، «مالک شریعتی» نماینده مجلس شورای اسلامی، «امیر یزدی» شهردار منطقه۱۲، جمعی از اعضای شورای شهر، مدیران و چهره‌های فرهنگی حضور داشتند.

برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی و هنری مهاجر

در این مراسم، رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: «حتی اگر ناسیونالیست هم باشیم و تنها به ایران اهمیت دهیم، راهی جز گام نهادن در راه شهدا نداریم. شهید مصطفی چمران و همراهانش، راه حسین(ع) را دنبال کردند و پیروز شدند؛ راهی که امروز هم ادامه دارد و می‌بینید اسرائیل در منطقه به چه عجزی رسیده است و محور مقاومت جایگاه رفیعی دارد.»

مهندس چمران در ادامه یکی از دست‌نوشته‌های کوتاه شهید چمران را برای حاضران قرائت کرد.

شهید چمران در مسیر بزرگی‌ها اسوه شد

شهردار تهران هم در این مراسم گفت: «زمانه می‌گذرد و خاطرات آدم‌ها به تناسب بزرگی و نقش‌آفرینی‌شان در جبهه حق به یادگار می‌ماند. شهید چمران هم کسی بود که در مسیر بزرگی‌ها به عنوان یک اسوه معرفی می‌شود.»

دکتر زاکانی ادامه داد: «مدتی توفیق داشتم با این شهید بزرگوار در جنگ‌های نامنظم همراه شوم و این را توفیقی برای خودم می‌دانم که چهره پرابهت این شهید را دیده‌ام. به واقع، یک دل نه، صد دل عاشق او شدم چون او یک بنده خوب خدا بود. البته میان امثال من با ایشان از خاک تا افلاک فاصله است و ایشان در همه ابعاد اسوه هستند.»

او با بیان اینکه ویژگی‌ مجاهدان راه خدا در قرآن کریم آمده و در شخصیت شهید چمران هم موج می‌زد، اضافه کرد: «او محکم در برابر دشمنان و فروتن در مقابل مردم بود. ویژگی اصلی شهید چمران این بود که خدا را شناخت. او یکپارچه قیام کرد، به تکلیف عمل می‌کرد و در این مسیر استقامت ورزید. در نهایت هم جانش را کف دست گرفت و در میدان مبارزه حاضر شد. در علم و دانش سرآمد بود، اما فریفته ظواهر دنیوی نشد و به لبنان رفت. به لبنانی‌ها، حسینی زیستن را آموخت و آنها را به میدان مقاومت فرا خواند و با صلابت در برابر کفر ایستاد. پس از پیروزی انقلاب به ایران آمد و هر کجا به حضورش نیاز بود، قبول زحمت کرد و خوش درخشید. در دوران دفاع مقدس هم، در سخت‌ترین لحظات جنگ مقاومت کرد و از پنجه‌های مرگ هراس نداشت.»

زاکانی در پایان گفت: «علم و دانش، در میدان مبارزه بودن، محروم‌نوازی و نوع‌دوستی در شخصیت شهید چمران الگوست. این عزیز از ستارگان درخشان آسمان ایثار و شهادت است. باید به او اقتدا کرد و مسیرش را ادامه داد.»

کد خبر 685648

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha