دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۷ - ۰۷:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: پژوهشگران ژاپنی یک تیم روباتی ساختند که کار کاوش و جستجو برای امدادرسانی به آسیب‌دیدگان ناشی از زمین‌لرزه را انجام می‌دهد.

به گزارش ایرنا، این تیم از چهار روبات تشکیل می‌شود که هر کدام به طور جداگانه، اما هماهنگ، کار جستجوی آسیب‌دیدگان در زیر آوار را انجام می‌دهند.

این روبات‌ها مجهز به سنسورهای مختلف دارای کارآیی ویژه‌ای هستند.

این چهار روبات که به شکل بولدوزر ساخته شده‌اند و در محل‌های تاریک نیز می‌توانند کار جستجوی آسیب‌دیدگان زلزله و حوادث مشابه را انجام دهند، با بیسیم اطلاعات به دست آورده را به مرکز فرماندهی ارسال می‌کنند.

یکی از این چهار روبات که 47 سانتی متر پهنا و 88 سانتی متر درازا دارد، کار مخابرات و ارتباطات را انجام می‌دهد که بر اساس اطلاع‌رسانی آن دیگر روبات‌ها محل خود را شناسایی کرده و وظایف را انجام می‌دهند.

دیگر روبات‌های این تیم نیز که 39 سانتی‌متر پهنا و 70 سانتی‌متر درازا دارند، همزمان با تبادل ارتباطاتی با روبات مخابراتی، کار کاوش و جستجو را انجام می‌دهند.

این روبات‌ها با استفاده از لیزر فاصله را اندازه‌گیری کرده و به وسیله دوربین از اطراف فیلمبرداری می‌کنند و اطلاعات آن را به رایانه فرمانده ارسال می‌کنند.

این تیم روباتی برای کار جستجو در محل‌های خطرناکی که نیروهای امدادرسانی به آسانی نمی‌توانند به آنجا وارد شوند، ساخته شده است.

کد خبر 68562

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز