کارگروه فنی کمیسیون ماده پنج شهر تهران با خارج شدن ۹۵ درصد پلاک‌های داخل طرح تعریض خیابان شوش و محله طیب از طرح موافقت کرد.

خیابان شوش شرقی

به گزارش همشهری آنلاین، شهردار منطقه ۱۵ دراین‌باره گفت: «خیابان شوش با عملکرد شریانی درجه یک، به طول تقریبی یک کیلومتر به عملکرد جمع پخش‌کننده تبدیل شد.»

«مهدی صباغ» با بیان اینکه بافت فرسوده املاک این محدوده، آسیب‌های اجتماعی و نارضایتی شهروندان را در پی داشتهْ، ادامه داد: «طرح تفصیلی محور شوش شرقی حد فاصل خیابان ۱۷ شهریور تا خیابان خاوران بازنگری شد و عرض این محور از ۴۵ متر به ۲۰ متر تغییر یافت.»

او افزود: «با این اقدام مشکل ۴۴۰ پلاک بلاتکلیف در این محور پس از ۴۰ سال رفع شد. با توجه به اینکه در ۱۵ سال گذشته این طرح تنها ۲۰ درصد پیشرفت داشت، همکاران ما در معاونت معماری و شهرسازی تصمیم به بازبینی طرح گرفتند و در این بازبینی مشخص شد که نیازی به عرض ۴۵ متر برای خیابان شوش نیست.»

شهردار منطقه ۱۵ با تأکید بر استفاده مالکان املاک فرسوده از طرح‌های تشویقی نوسازی اظهارکرد: «در بازبینی این طرح بسیاری از املاک از طرح خارج شده‌اند و مالکان املاک فرسوده می‌توانند با استفاده از طرح‌های تشویقی، ملک خود را نوسازی کنند و تنها ۲۱ پلاک در این طرح تملک می‌شود. اجرای این پروژه با سرعت بیشتری در حال انجام است.»

کد خبر 685443

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha