یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۰
۰ نفر

دهلی نو: بد‌خطی برخی از پزشکان یک مسئله فراگیر در سطح جهان است که علاوه بر بیماران گاهی داروخانه‌‌ها را نیز در خواندن نسخه‌ها دچار مشکل می‌کند.

 اخیرا دادگاهی در هند طی حکمی یک پزشک را مجبور به بهتر کردن دست‌خط خود  کرده است.

ماجرا از این قرار است که بدخطی این پزشک موجب شد که چند داروخانه در ارائه دارو به بیماران دچار اشتباه شوند و به این ترتیب حال این بیماران رو به وخامت گذاشت.

این گروه از بیماران که داروخانه را مقصر می‌دانستند به دادگاه شکایت کردند اما قاضی دادگاه بدخطی پزشک را دلیل این اشتباه تشخیص داد و او را به دادگاه احضار کرد.

این پزشک هم‌اکنون در کلاس‌های خوشنویسی ثبت‌نام کرده است.

بیلبورد دوستدار محیط زیست

نیویورک: نخستین بیلبورد دوستدار محیط زیست  در میدان تایمز نصب خواهد شد. کاملا دوستدار محیط زیست شناخته شده است زیرا با نیروی باد و انرژی خورشیدی کار می‌کند.

این درحالی است که تقریبا در همه بیلبورد‌های تبلیغاتی لامپ‌های زیادی به کار می‌رود و از همین رو انرژی زیادی مصرف می‌کنند اما بیلبورد جدید به هیچ وجه برق را هدر نمی‌دهد و عملیات نصب این بیلبورد سنگین وزن به زودی در میدان تایمز آغاز خواهد شد.

در این بیلبورد 16 توربین بادی و صفحه خورشیدی وجود دارد و به این ترتیب ماهیانه بین 12 تا 15هزار دلار در هزینه برق صرفه‌جویی می‌شود.پیش‌بینی می‌شود که این بیلبورد دست کم از پخش شدن 18 تن کربن در محیط زیست جلوگیری کند.

طراحان این بیلبورد می‌گویند این امکان وجود دارد که بیلبورد تا 4 روز بدون نور خورشید و وزش باد کار کند اما آنچه اهمیت بیشتری دارد سازگاری این طرح با محیط زیست است.

پاکسازی اورست

نپال: به تازگی تعدادی از کوهنوردان نپالی درصدد بر‌آمده‌اند تا استفاده از سرویس توالت سیار را در جریان کوهپیمایی همگانی کنند.

به گفته آنها سالیانه صدها کوهنورد به مرتفع‌ترین قله جهان که 8 هزار و 850 متر ارتفاع دارد صعود می‌کنند اما از آنجایی که در کمپ‌های استراحت اورست سرویس بهداشتی درنظر گرفته نشده است، کوهنوردان ناچار به استفاده از توالت‌های سیار هستند.

یکی از حامیان پروژه توالت‌های سیار می‌گوید: این توالت ها بسیار سبک و ایمن هستند و با استفاده از آنها محیط زیست هم آلوده نمی‌ شود.

گفتنی است که بخش گردشگری نپال که اورست مهم‌ترین شاخصه آن است 4 درصد از درآمد ناخالص داخلی این کشور را تامین می‌کند.

اما پاکسازی کوهستان اخیرا به موضوعی قابل بحث در دولت تبدیل شده است؛ چون باید هزینه زیادی در این مورد صرف شود. به عنوان مثال دولت اخیرا برای پاکسازی اورست  هزینه زیادی متحمل شده است.

کودکان محروم از قطار

برلین: شرکت ملی راه‌آهن آلمان این روز‌ها مورد انتقاد شدید گروهی از مسافران قرار دارد که به اقدام کارمندان این شرکت مبنی بر اخراج کودکان از قطار معترضند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در 3 هفته اخیر دست کم 3 کودک و نوجوان به دلیل به همراه نداشتن بلیت معتبر از قطار اخراج شده‌اند.

مادر یکی از این نوجوانان گفت: مامور قطار، دختر دانش‌آموز من را در بین راه از قطار پیاده کرده است زیرا چند ساعت از اعتبار بلیت او گذشته بود. این درحالی است که مامور قطار یک پسر بچه دیگر را نیز به دلایل مشابه و در حالی که پول و تلفن همراه در اختیار نداشته  در تاریکی شب از قطار بیرون رانده است.

هرچند مدیر این شرکت از مسافران عذرخواهی کرده و ماموران قطار را توبیخ کرده است اما گروه معترض تاکید دارند که مدیر این شرکت باید به طور کتبی متعهد شود که اتفاقاتی از این دست تکرار نشود

کد خبر 68522

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز