به گزارش همشهری آنلاین، حامد سلیمی با اشاره به شبکه معابر شهر تهران گفت: با احتساب شبکه بزرگراهی، تهران حدود ۱۰هزار کیلومتر معبر دارد و در این بین، حدود ۳۸ درصد معابر کمتر از ۱۲ متر، حدود ۲۸ درصد بین ۱۲ تا ۱۸ متر، حدود ۱۴ درصد بین ۱۸ تا ۳۰ متر و حدود ۹ درصد بین ۳۰ تا ۴۵ متر عرض دارد.
سرپرست اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران با اشاره به برنامه یک ساله مدیریت شهری در سال ۱۴۰۱ در خصوص مناسبسازی معابر پایتخت ادامه داد: مقرر است بر اساس برنامه اقدام جامع مناسبسازی در سال۱۴۰۱، معادل حدود ۴۰۰ کیلومتر طول پیادهرو) معابر شهر تهران مناسبسازی شود.
در این باره بخوانید: پیادهروها در تسخیر همه جز عابر پیاده | ۶ گروه در پیادهروها جولان میدهند
او درباره تجربه مناسبسازی معابر در دهههای اخیر در شهر تهران و نقدهایی که در دورههای گذشته به این پروژه به شهرداری تهران وارد میشده است، بیان کرد: مهمترین تفاوت اقدامات این دوره با اقدامات سالهای گذشته، برنامه محور بودن آن است. برنامه جامع اقدامات مناسبسازی در شهر تهران که در ذیل احکام برنامه سوم توسعه شهر تهران و نیز راهبردها و سیاستهای طرح جامع و تفصیلی تدوین شده است، برنامهریزی جهت ایجاد یک شبکه همپیوند از مسیر مناسبسازی شده در شهر تهران است.
سلیمی افزود: از دیگر اقدامات مهم صورت گرفته در قالب این برنامه، برداشت میدانی و تصویربرداری از معابر با عرض ۱۲ متر و بیشتر (به غیر از معابر بزرگراهی) شهر تهران با هدف بررسی و رصد وضع موجود پیادهروهای شهر به لحاظ سطح مناسبسازی شده فعلی جهت برنامه ریزی های آتی است.
سرپرست اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اولویت مناسب سازی معابر در مناطق ۲۲گانه پایتخت گفت: مطابق برنامه اقدام جامع مناسب سازی، پروژه های مناسبسازی پیادهروهای معابر شهر تهران در تمامی مناطق به صورت همزمان و بر طبق اولویتبندی صورت گرفته در هر سال در دست اقدام است.
نظر شما