شنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: هیلاری کلینتون، نامزد سابق ریاست جمهوری آمریکا از پرداختن به گمانه‌زنی‌هایی دال بر آنکه باراک اوباما قصد دارد وی را ارشدترین دیپلمات کشورش کند، سر باز زد.

خبرگزاری آلمان از واشنگتن گزارش داد،‌این سناتور نیویورکی در یک گردهمایی در نیویورک گفت: «من قصد ندارم درباره دولت در حال تشکیل رییس جمهور گمانه‌زنی کنم.» وی ادامه داد که هر سوالی در این باره باید از باراک اوباما پرسیده شود.

برخی گزارش‌ها که از اردوگاه اوباما به رسانه‌های آمریکا منتقل شده، حکایت از آن دارد که کلینتون در میان نامزدهای در نظر گرفته شده برای تصدی وزارت امور خارجه آمریکا قرار دارد. جان کری، سناتور ماساچوست که در سال 2004 نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود و بیل ریچاردسون، فرماندار نیومکزیکو از دیگر نام‌های مطرح شده برای تصدی این سمت هستند.

اعتقاد بر آن است که ریچارد هالبروک که سفیر آمریکا نزد سازمان ملل در دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون بود و سناتور چاک هاگل، جمهوری‌خواه منتقد دولت بوش در جنگ عراق هم در لیست نهایی به چشم می‌خورند.

انتصاب کلینتون به ریاست وزارت امور خارجه آمریکا موجب می‌شود که فورا یک شخصیت دارای سوابق عالی به کابینه اوباما وارد شود و به التیام جراحت‌های وارد شده به دموکرات‌ها در طول رقابت این دو نفر برای تصدی نامزدی از جانب این حزب کمک کند.
بسیاری از دموکرات‌ها که از بانوی اول سابق آمریکا حمایت می‌کردند از پشتیبانی از نامزدی اوباما برای ورود به کاخ سفید سر باز زدند.

ان بی سی نیوز گزارش داده است که کلینتون روز پنجشنبه در شیکاگو، جایی که تیم انتقالی اوباما در آن مستقر است، به سر می‌برد.

کد خبر 68377

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز