یک مقام اوکراینی گفت، در حالی که کرملین برای پیروزی در منطقه دونباس تلاش می‌کند، نیروهای روسیه آخرین مسیرها را برای تخلیه شهروندان از شهر سیویرودونتسک در شرق اوکراین قطع کردند.

اوکراین

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل ازخبرگزاری رویترز، سرهی هایدای، فرماندار منطقه، گفت: «آخرین پل ورودی به شهر تخریب شد و غیرنظامیان باقیمانده را به دام انداخت و تحویل تجهیزات بشردوستانه را غیرممکن کرد. اکنون حدود ۷۰ درصد از شهر تحت کنترل روسیه است.»

اوکراین به طور فزاینده‌ای درخواست‌های فوری برای سلاح‌های سنگین غربی برای کمک به دفاع از سیویرودونتسک داشته است. کی‌یف می‌گوید می‌تواند کلید نبرد برای منطقه شرقی دونباس و روند جنگ را که اکنون در ماه چهارم خود می‌گذرد، در اختیار داشته باشد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین دوشنبه‌شب پس از درخواست رهبر یکی از مناطق جدایی‌طلب از مسکو، گفت که هدف اصلی روسیه حفاظت از دونتسک و لوهانسک است.

میخائیلو پودولیاک، مشاور رئیس‌جمهوری اوکراین روز دوشنبه گفت که اوکراین به ۱۰۰۰ توپ هویتزر، ۵۰۰ تانک و ۱۰۰۰ هواپیمای بدون سرنشین در میان سایر سلاح‌های سنگین نیاز دارد.

مسکو از ایالات متحده و سایر کشورها به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین انتقاد و تهدید کرده است که در صورت تامین موشک‌های دوربرد غرب به اهداف جدیدی حمله خواهد کرد.

کد خبر 683170

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha