مایکروسافت پس از ۲۷ سال قصد دارد قدیمی‌ترین مرورگر اینترنت یعنی اکسپلورر را بازنشسته کند.

اکسپلورر

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از Mashable، این مرورگر وب، پیش‌تر در خط سیستم عامل‌های ویندوز مایکروسافت قرار گرفته بود و بعدتر به‌صورت رایگان به‌عنوان بخشی از بسته ارائه شد.

این مرورگر نخستین مرتبه در سال ۱۹۹۵ منتشر شد. طبق گزارش منتشر شده، از ۱۵ ژوئن (چهارشنبه آینده) اینترنت اکسپلورر غیر قابل اجرا خواهد بود.

اکسپلورر در ابتدا، مرورگری محبوب بود و در سال ۲۰۰۳ به اوج استفاده خود رسید و آمار ۹۵ درصدی را برای خود به‌ثبت رساند.

سرعت اینترنت سریع‌تر و رابط‌های کاربری بهتر ارائه‌شده توسط سایر رقبا باعث شد محبوبیت اینترنت اکسپلورر کاهش یابد و در ادامه دیگر امکان رقابت با آنها را از دست بدهد.

شان لیندرسی مدیر برنامه مایکروسافت اج (Microsoft Edge) می‌گوید، آینده اینترنت اکسپلورر در ویندوز ۱۰ در مایکروسافت اج نهفته است.

او در ادامه افزود: «مایکروسافت اج نه تنها یک تجربه مرور سریع‌تر، ایمن‌تر و مدرن‌تر از اینترنت اکسپلورر است، بلکه به یک نگرانی مهم نیز پاسخ می‌دهد؛ سازگاری با وب‌سایت‌ها و برنامه‌های قدیمی‌تر.»

شرکت مایکروسافت بیانیه‌ای را در این خصوص صادر کرد: «با توانایی مایکروسافت اج که می‌تواند این مسئولیت و موارد دیگر را بر عهده بگیرد، برنامه دسکتاپ اینترنت اکسپلورر ۱۱ بازنشسته می‌شود و در تاریخ ۱۵ ژوئن ۲۰۲۲ برای نسخه‌های خاصی از ویندوز ۱۰ دیگر پشتیبانی نمی‌شود.»

کد خبر 683111

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha