استارت‌آپ بریتانیایی Wayve امروز (چهارشنبه) اعلام کرد از زیرساخت‌های ابررایانه‌ای که توسط سرمایه‌گذاری مایکروسافت برای این شرکت طراحی شده است، استفاده خواهد کرد تا حجم زیادی از داده‌ها را پردازش کند، زیرا مدل‌های مبتنی بر یادگیری ماشینی را برای خودروهای خودران توسعه می‌دهد.

شرکت مایکروسافت

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، فناوری Wayve بر یادگیری ماشینی با استفاده از حسگرهای دوربین تعبیه‌شده در بیرون خودرو تکیه دارد؛ جایی که سیستم از الگوهای ترافیکی و رفتار سایر رانندگان یاد می‌گیرد، به جای آنکه از روش مرسوم که تکیه بر نقشه‌های دیجیتال دقیق و کدگذاری برای اطلاع از نحوه کارکرد خودروهاست، استفاده کند.

الکس کندال، مدیر اجرایی Wayve گفت: «مایکروسافت در حال ارائه ماهیچه‌های ابرکامپیوتری است. کاری که ما به دنبال انجام آن هستیم فراتر از حد و مرزهای ممکن برای ارائه ابرهای تجاری امروزی خواهد بود.»

کندال گفت که مایکروسافت قادر خواهد بود یک ترابایت داده (یک تریلیون بایت یا معادل حدود یک ساعت ویدیو) را که خودروهای Wayve در هر دقیقه تولید می‌کنند، پردازش کند.

بیشتر بخوانید:

این به استارت‌آپ کمک می‌کند تا فناوری خودران خود را برای آزمایش بر روی وسایل نقلیه تحویل کالا با شرکت فناوری خواربارفروشی آنلاین بریتانیایی اوکادو و سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای آسدا افزایش دهد.

اوایل سال جاری، مایکروسافت در دور سرمایه‌گذاری سری B، دویست میلیون دلار به استارت‌آپ مستقر در لندن پرداخت کرد.

کد خبر 677272

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha