بیل گیتس در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان گفت «مصیبت‌بار» است، اگر نظریه‌های توطئه درباره اینکه او میکروچیپ‌ها یا ریزتراشه‌هایی را درون واکسن‌های کرونا کار گذاشته، مانع از واکسن زدن مردم شده باشد.

gates

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اینسایدر بیل گیتس در این مصاحبه در این مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: «درباره موضوع ردیابی افراد از این طریق، نمی‌دانم چرا آنها فکر می‌کنند من به دانستن محل‌های افراد علاقمند هستم- این چیزی است که هنوز به آن می‌خندم- اما اگر این کار مانع از واکسن زدن افراد شده باشد، موضوع مصیبت‌باری است.»

گیتس گفت کلیک کردن و خواندن این نظریه‌های توطئه «سرگرم‌کننده» است و شاید برای مردم ساده‌تر باشد که «توضیحات ساده» را بپذیرند، مثلا این ادعا که واکسن‌ها فقط برای سود بردن ساخته شده‌اند تا اینکه علم پیچیده پشت تولید سریع واکسن‌های کووید-۱۹ را درک کنند.

نظریه‌پردازان توطئه و  افراد ضد واکسن همچنان به انتشار اطلاعات غلط درباره واکسن‌های کووید-۱۹ ادامه می‌دهند. در روزهای ابتدایی ساخت این واکسن‌ها، ادعاهای بی‌پایه درباره آنها از جمله اینکه گیتس از آنها برای کاشتن ریزتراشه‌های ردیاب مکان استفاده خواهد کرد، باعث تردید گسترده‌ای در میان بسیاری از آمریکاییان نسبت به واکسن‌ها شد.

گیتس قبلا گفته است که این نظریه‌ها آنقدر عجیب‌وغریب هستند که آدم را به خنده می‌اندازند.

گیتس در سال ۲۰۲۰ گفت: «انکار کردن این مطالب کار نسبتا مشکلی است، زیرا آنقدر ابلهانه یا عجیب هستند که حتی تکرارشان به آنها اعتبار می‌دهد.»

با اینکه منشا دقیق این افسانه‌ها روشن نیست، این نظریه ممکن است از اطلاعاتی که از بافتارشان خارج می‌شوند، تکوین پیدا کرده باشد، از جمله ویدئویی در شروع پاندمی کرونا در اینترنت فراگیر شد و در آن جی واکر، مدیر عامل شرکت سرنگ‌سازی Apiject درباره یک استفاده از یک برچسب بارکُدمانند بالقوه انتخابی برای این واکسن صحبت کرده بود.

واکسن‌سازان تقاضای استفاده از این برچسب را که در خارج سرنگ قرار داده می‌شد و به درون بدن بیمار تزریق نمی‌شد، نکرده بودند. این برچسب قرار بود «برای جدا کردن واکسن واقعی از انواع تقلبی یا تاریخ‌مصرف گذشته به کار رود و همچنین زمان استفاده از واکسن را ردیابی کند.»

گیتس در مصاحبه‌اش با سی‌ان‌ان همچنین گفت نظریه‌ها درباره اینکه او فقط به دنبال سود بردن از واکسن است، هم دقیق نیستند.

او گفت: «ما میلیاردها دلار خرج واکسن‌ها کرده‌ایم و جان میلیون‌ها نفر را نجات داده‌ایم. اگر این موضوع را وارونه کنید و بگویید نه ما به دنبال پول در آوردن از واکسن‌ها هستیم، نه نجات جان آدم‌ها به یک نظریه توطئه پرطرفدار می‌رسید.»

گیتس گفت با اینکه تردید درباره واکسن‌ها در آمریکا کاهش یافته است، اما «آمریکا هنوز نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر از لحاظ میزان افرادی که دوره واکسیناسیون کامل را دریافت کرده‌اند، در رده پایین‌تری قرار دارد» و لازم است فکر ی برای قانع کردن افرادی کرد که هنوز در این باره مردد هستند.

گیتس گفت: «آیا آنها بیطرف هستند؟ چرا که واکسن زدن به نفع آنها و به نفع اطرافیانشان است، بنابراین من از اینکه آمریکا اینقدر در این مورد سخت‌گیر بوده است و اینکه موضوع سیاسی شده است، شگفت‌زده هستم.»

کد خبر 676498

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    1 1
    کاشکی پولدارهای ما هم مثل بیل گیتس اواخر عمر فکر کار خیر باشند. این بیل گیتس سرمایه‌دار کم ما را اذیت نکرد با آن صفحه کلید غیر استاندارد فارسی برای ویندوز.