جمعه ۲۴ آبان ۱۳۸۷ - ۰۹:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: امکان دارد هیلاری کلینتون، سناتور نیویورکی وزیر امور خارجه آمریکا شود.

خبرگزاری اتریش از واشنگتن گزارش داد، شبکه خبری آمریکایی NBC پنجشنبه شب به نقل از دو تن از مشاوران اوباما که نامی از آنها نبرد، خبر داد باراک اوباما، رییس جمهوری جدید آمریکا در حال بررسی این گزینه است که رقیب سابق خود را به ریاست وزارت امور خارجه منصوب کند.

تا کنون سناتورها جان کری و چاک هاگل، بیل ریچاردسون، فرماندار و سم نون، سناتور سابق به عنوان نامزد تصدی این سمت مهم دولتی مطرح شده‌اند.

پورتال سیاسی اینترنتی «هافینگتن پست» هم روز پنجشنبه خبر داد که اردوگاه اوباما از نامزدهایی که نام‌شان مطرح شده، ناراضی است. از این رو انتصاب کلینتون به این سمت در حال بررسی است. تامی ویتور، سخنگوی اوباما پنجشنبه شب از اظهارنظر در خصوص این گمانه‌زنی‌ها خودداری کرد. دفتر کلینتون هم اعلام کرد تصمیم‌گیری در خصوص وزیر آینده امور خارجه به عهده اوباماست.

کلینتون و اوباما رقابتی سخت را برای نامزدی از حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پشت سر گذاشتند. سناتور نیویورکی پس از شکست در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات، برای مدت کوتاهی به عنوان گزینه معاونت ریاست جمهوری اوباما مطرح بود. پس از پیروزی اوباما در انتخابات ریاست جمهوری گمانه‌زنی‌هایی در خصوص انتصاب کلینتون به وزیر بهداشت مطرح بود. اوباما 20 ژانویه به عنوان رییس جمهور جدید آمریکا مراسم تحلیف را برگزار می‌کند.

کد خبر 68275

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز