حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، اقدام آمریکا و سه کشور اروپایی در ارائه قطعنامه به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی را رفتاری شتاب‌زده و سیاسی خواند.

امیرعبداللهیان

به گزارش همشهری آنلاین، امیرعبداللهیان و گوترش درباره برخی تحولات منطقه‌ای و بین المللی تلفنی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

رئیس دستگاه دیپلماسی با ابراز حمایت از تداوم آتش بس در یمن، بر ضرورت رفع کامل محاصره انسانی تاکید کرد و آن را بستر مناسبی برای آغاز گفت‌وگوهای بیشتر گروه‌های یمنی دانست.

امیرعبداللهیان با اشاره به مکالمه روز گذشته خود با همتای سوری، تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی به خاک سوریه و حمله نظامی به فرودگاه غیرنظامی دمشق را نقض فاحش اصول منشور ملل متحد دانست و افزود: «شرایط منطقه اثبات کرده است که آتش‌افروزی رژیم صهیونیستی علیه امنیت و ثبات منطقه به خودش بر خواهد گشت.»

آنتونیو گوترش در این گفت‌وگوی تلفنی بر اهمیت ادامه مذاکرات وین تاکید کرد و دیپلماسی را بهترین مسیر حل اختلافات بین جمهوری اسلامی ایران و برخی دیگر از طرف‌های مذاکرات برجام دانست.

بیشتر بخوانید:

دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین قطعنامه اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد ایران را صرفا دارای محتوای توصیه‌ای خواند و بر اهمیت تداوم مذاکرات تاکید کرد.

او همچنین در این گفت‌وگو، در خصوص بحران یمن، از تلاش‌ها و مواضع سازنده جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تداوم آتش بس قدردانی کرد.

کد خبر 682658
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha