نفتالی بنت نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس از تصویب قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای حمایت و آن را هشداری به تهران قلمداد کرد.

نفتالی بنت

به گزارش همشهری آنلاین، تصویب این قطعنامه باعث ذوق‌زدگی سران رژیم صهیونیستی شده است؛ رژیمی که خود پایبند هیچکدام از قوانین بین‌المللی نبوده و عضوی از NPT یا همان پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای نیست.

به نقل از وب‌سایت «تایمز اسرائیل»، بنت مدعی شد که این قطعنامه تاکید می‌کند که ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری ندارد.

او در این خصوص گفت: «و [ایران] از دستورالعمل‌های آن (آژانس) پیروی نمی‌کند. رای امروز در آژانس، هشداری شفاف به ایران بود. اینکه اگر ایران به فعالیت‌هایش ادامه دهد، کشورهای پیشرو این مسئله را به شورای امنیت [سازمان ملل] بازمی‌گردانند.»

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، چهارشنبه‌شب قطعنامه‌ای را که ایران را به عدم همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متهم می‌کند به تصویب رساند.

بیشتر بخوانید:

این قطعنامه پس از رأی‌گیری با ۳۰ رأی موافق، ۲ رأی مخالف (روسیه و چین) و ۳ رأی ممتنع (هند، لیبی و پاکستان) به تصویب رسید.

کد خبر 682080

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • ایرانی IR ۰۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    6 26
    بدبخت دارید غرق می شوید خوشحال نباشید ,ای بدبخت های همیشه آواره ,خدا می خواهد نابود شوید چرا اینقد رخودتان به نفهمی می زنید. خداوند می خواهد ایران پیروز شود می خواهید با خدا مبارزه کنید مرکتان نزدیک است
  • ناصر FR ۰۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    6 3
    اگر من به جای مسئولین ایران بودم صد برابر بیشتر از شما از حماس و آسید حسن حمایت تسلیحاتی میکردم
  • یاسر IR ۰۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    5 5
    چه غلطا ،یه روزم نوبت تو میشه با اون رژیم موقتت ،همه چی به وقتش
  • سیف الله ریحانیان IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    2 1
    این مصوبه هیچ پیامدی ندارد چون کشورهای حق وتو دار هم بی تفاوت شدند غرب به نفت و گاز روسیه وابسته است ولی بر عدم خرید آن از روسیه ژست تحریم می‌گیرد