سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با انتشار یک توییت، نسبت به تصویب قطعنامه ضدایرانی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی واکنش نشان داد.

امیرعبداللهیان

به گزارش همشهری آنلاین، خطیب‌زاده در توییت خود نوشت: «آمریکا و سه کشور اروپایی با تلاش برای پیشبرد یک قطعنامه برآمده از سومحاسبه و مشاوره غلط علیه کشوری با شفاف‌ترین برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز در جهان، اغراض کوته‌بینانه خود را فراتر از اعتبار آژانس قرار دادند. بانیان این قطعنامه مستقیما مسئول تبعات بعدی هستند. پاسخ ایران قاطع و متناسب است.»

 شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، چهارشنبه قطعنامه‌ای را که ایران را به عدم همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متهم می‌کند به تصویب رساند.

این قطعنامه پس از رأی‌گیری با ۳۰ رأی موافق، ۲ رأی مخالف (روسیه و چین) و ۳ رأی ممتنع (هند، لیبی و پاکستان) به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید:

آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه روز دوشنبه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را که ایران را به عدم همکاری کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متهم می‌کند به شورای حکام آژانس تحویل داده بودند.

کد خبر 682075

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ح IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    0 0
    سلام اگه خواستند پرونده ایران را به سازمان ملل بدهند پس اسرائیل هم باید تنبیه شود اصلا همکاری را قطع وبمب اتم را بسازید وما با ید قوی باشیم تا آنها نتوانند به ما تعرض کنند و اگه اینکار را کنند هم هم پیمانان آنها وهم ناوگان آنها و پایگاه‌های آنها در دسترس است