پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۷ - ۰۶:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رزمایش امنیت وآرامش با حضور 30 هزار نفری یکان‌های مختلف ناجا در غرب تهران آغاز شد.

به گزارش ایرنا دراین رزمایش که مقامات لشکری، کشوری و فرماندهان ناجا حضور دارند از ظرفیت 30 هزار نفری نیروهای انتظامی، نگهبانان محله و پلیس یاران افتخاری و بیش از چهار هزار خودرو در میدان امیر کبیر در غرب تهران آغار شد.

همچنین عملیات چتر ریزی، راهپیمایی تاکتیکی، اجرای پدافند غیر عامل ،عملیات امداد و نجات و مقابله با اقدامات تروریسیتی و امداد رسانی به مردم دراین رزمایش به اجرا گذاشته خواهد شد.

در مراسم آغاز این رزمایش، سرتیپ پاسدار "عزیر الله رجب زاده "، گفت: ناجا با بهره‌گیری از اقدامات نرم ، آمادگی دارد با تدوین دکترین، سیاست گذاری، علمی، آمایش سرزمینی، تدوین راهبردها و مدیریت صحیح در آرام سازی جامعه ، اقدامات لازم و شایسته ای انجام دهد.

وی سپس اقدامات عملیاتی شامل پیشگیری، پیش بینی، کاهش مخاطرات مقابله و آرام سازی را نیز از جمله توانایی های ناجا اعلام کرد و گفت : مداخله موثر با بهره گیری از سازو کارهای موجود، فرصت های محیطی، قوت های سازمانی و برخورداری از عزم و اراداه ای خلل ناپذیر میسرخواهد شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: آنچه امروز و روزهای آینده شاهد خواهیم بود ، نمایش بخشی از توانمندی های ناجا در تهران بزرگ و مشارکت بسیار موثر سازمان ها ونهاد ها برای دستیابی به اهداف یاد شده است.

این مقام مسئول همچنین بهره گیری از 30 هزار نیروی انتظامی، امنیتی، امدادی، خدماتی، 50 فروند وسایل انواع پرنده را در هماهنگی هرچه بیشتر یگان های انتظامی برای مقابله با هرگونه تهدید و بحران احتمالی موثر دانست.

همچنین سرتیپ پاسدار "اسماعیل احمدی مقدم"، فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران با حضور در مراسم رزمایش امنیت و آرامش در تهران گفت: نیروی انتظامی باید به نیرویی الهام بخش برای نیروهای انتظامی در کشورهای اسلامی تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه ناجا موضوع امنیت را اجتماعی کرده است، گفت: هدف ناجا اجتماعی کردن موضوع امنیت است تا برخلاف سایر کشورها جنبه امنیتی به مسایل اجتماعی راه نیابد.

فرمانده ناجا در ادامه با بیان این که در ایران امنیت مبتنی بر همراهی مردم برای حل وفصل بحران ها است،گفت : فعالیت نیروی انتظامی مبتنی بر پژوهش، استاندارد سازی رفتار و قدرت تفاهم بالا با دستگاه ها برای ادغام بهتر وظایف است.

احمدی مقدم سپس با اشاره به این که حضور نیروهای چند ملیتی بخصوص امریکا و انگلیس در افغانستان نه تنها باعث برقراری آرامش و کاهش مسایل تروریستی نشده است، گفت: بلکه در چند سال گذشته که نیروهای این قدرت ها در افغانستان حضور داشته اند، شاهد افزایش کشت و تولید مواد مخدر و مسایل تروریستی بوده ایم.

وی با بیان اینکه در سایه آمادگی و تلاش های ناجا ودیگر دستگاه های امنیتی ، هیچ گروه ودسته تروریستی امکان رسیدن به اهداف خود را در ایران نیافته اند ، با تشبیه ایران به جزیره ثبات وآرامش گفت: با وجود اینکه در کانون بحران هستیم ، توانسیته ایم با تلاش های جدی جزیره ای امن را برای خود و کشورمان ایجاد کنیم.

کد خبر 68250

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز