یکشنبه ۷ آبان ۱۳۸۵ - ۱۶:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: بیش از هفتاد نماینده مجلس شورای اسلامی طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران را که حدود یک ماه پیش توسط نمایندگان مجلس رد شد، بار دیگر مطرح کردند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، در این طرح که امروز [یکشنبه 7 آبان 1385] با امضای 73 تن از نمایندگان مجلس توسط اکبر اعلمی تقدیم هیأت رئیسه مجلس شد، با اشاره به مطالب عنوان شده توسط شهردار و عده‌ای از اعضای شورای شهر تهران بر وجود شائبه وقوع تخلفات متعدد از جمله هزینه فاقد مجوز 350 میلیارد تومان از بودجه شهرداری تأکید شده است.

بحث تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری تهران از آنجا که عمدتاً به دوران تصدی محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور فعلی باز می‌گردد، به شدت حساسیت‌برانگیز است.

این طرح روز دوم مهرماه در صحن علنی مجلس مطرح شد و رأی کافی نیاورد. در آن روز تعداد آرای مثبت نمایندگان بیش از آرای منفی بود اما از آنجا که بیش از سی تن از نمایندگان حاضر در صحن در رأی‌گیری شرکت نکردند تصویب نشد.

معاون پارلمانی محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور، همان روز در نامه‌ای به رئیس مجلس اعلام کرده بود: رئیس‌جمهور انجام تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری تهران را ضروری می‌داند و از آن استقبال می‌کند.

اما اکبر اعلمی، طراح اصلی طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران امروز در حاشیه جلسه علنی مجلس به خبرنگاران گفته است: عده‌ای از نمایندگان، از جمله محمدرضا باهنر نایب رئیس اول مجلس برای پس گرفتن امضای نمایندگان امضاءکننده طرح تلاش می‌کنند.

طرحی که امروز تقدیم هیأت رئیسه مجلس شده است عملکرد شهرداری تهران را در هر دو دوره مسئولیت شورای شهر در بر می‌گیرد و این موارد را شامل می‌شود: میزان و نحوه تأمین درآمد و هزینه‌های شهرداری، نحوه توافقات شهرداری با اشخاص حقیقی و حقوقی در امر تولید مسکن، موضوع تغییر کاربری املاک، احداث مراکز تجاری، نحوه انتخاب پیمانکاران، ارزیابی هزینه تمام شده طرح‌های عمرانی و نحوه عملکرد سازمان‌های فرهنگی هنری، ترافیک و متروی تهران.

به گفته اعلمی، اکثر امضاءکنندگان طرح از فراکسیون اکثریت مجلس هستند.

کد خبر 6820

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز