همشهری آنلاین: رییس شورای شهر تهران درباره طرح تحقیق و تفحص مجلس از شهرداری تهران توضیح داد و آن را ناشی از اشتباه لفظی و برداشت‌های نادرست خواند.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران گفت اعلام هزینه شدن 300 میلیارد تومان بودجه شهرداری به صورت «فاقد» طی سال‌های 82 تا اوایل سال 84 سوءبرداشت ایجاد کرده است.

به گفته وی برداشت غلط از کلمه «فاقد» و چسباندن کلمه «سند» به آن موجب شده تا استنباط‌های نادرستی از این مسئله به وجود آید. در حالیکه معنای صحیح کلمه «فاقد» آن است که هزینه‌های صرف شده مطابق برنامه‌های مصوب شورا نبوده یا فراتر از برنامه بوده است نه اینکه برای آن سند وجود ندارد یا «فاقد سند» است.

مسئول بودجه شهرداری تهران چندی پیش گفته بود حدود 300 میلیارد تومان از بودجه این نهاد در دوره تصدی شهردار قبلی به صورت «فاقد» هزینه شده است.

کریم شافعی نماینده مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی هفته گذشته اعلام کرد طرحی را برای تحقیق و تفحص در این مورد تقدیم هیأت رئیسه مجلس کرده است. نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس نیز هدف از این تحقیق و تفحص را بررسی ادعای مربوط به هزینه شدن نامتعارف بودجه شهرداری عنوان کرد.

در این حال مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در اظهارنظر امروز خود یکی از موارد هزینه‌های «فاقد» در شهرداری را کمک به بازسازی مسجد ارک پس از آتش‌سوزی اعلام کرد که شهرداری حدود یک میلیارد و 400 میلیون تومان برای آن پرداخت.

وی گفت: اسناد هزینه‌های مسجد ارک موجود است، اما برحسب اتفاق و خارج از برنامه مصوب شورا هزینه شده است.

رئیس شورای شهر تهران هزینه‌های کمک به زلزله زدگان بم، شهرهای مذهبی کربلا و نجف، احداث پروژه‌های عمرانی یا پارک‌های درخواستی ساکنان مناطق و محلات مختلف را از دیگر موارد هزینه‌های خارج از برنامه شهرداری برشمرد.

او گفت: تعداد این گونه هزینه‌ها بسیار زیاد است که برای مشخص شدن موضوع، اسناد آنها به شورا ارائه و بررسی‌های لازم و تطبیق هزینه‌ها با اسناد انجام می‌شود.

این هزینه‌ها به دوران شهرداری محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور فعلی ایران باز می‌گردد.

چمران تصریح کرد: به طور معمول هزینه‌ها در آخر سال باید به صورت متمم بودجه برای تصویب به شورا ارائه شود و اگر این هزینه‌ها به صورت متمم در شورا تصویب نشود هیچ کاری نمی‌توان کرد.

وی گفت: برخی هزینه‌ها همچون کمک به بم و شهرهای مذهبی را دولت اجازه داده و همچنین انسجام پروژه حرم تا حرم واقع در قم نیز طرح‌های مصوب شهرداران اسبق بوده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این که چرا شهرداری قبل از اجرای این برنامه‌ها، آنها را به تصویب و تأیید شورا نرسانده است گفت: تنها علت این امر سرعت عمل و ضروری بودن برنامه‌ها بوده است.

کد خبر 1594

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز