همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: از اول آذر ، طرح آزمایشی جلوگیری از ورود خودروهای فاقد تجهیزات ایمنی به جاده های برفگیر اجرا می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر سردار سرتیپ سید محمد رویانیان سه‌شنیه (21 آبان) در حاشیه نشست کمیته اجرای طرح زمستانی سال 87 در مصاحبه با خبرنگاران افزود : ماموران پلس راه از اول آذر خودروهایی را که قصد عبور از جاده‌ها و گردنه‌های برفگیر را دارند به صورت نمونه، بازدید می‌کنند.

وی گفت: در صورت همراه نداشتن تجهیزات ایمنی، زنجیر چرخ و لاستیک یخ شکن از ادامه حرکت این خودروها جلوگیری خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور تصریح کرد: این طرح همزمان با آغاز طرح زمستانی در 15 اذر به صورت کامل اجرا خواهد شد.

رویانیان گفت: همراه داشتن زنجیر چرخ، لاستیک یخ شکن، نداشتن نقص فنی، سالم بودن برف پاک کن و بخاری خودرو و همچنین به همراه داشتن پتو و غذای آماده از ملزومات ورود خودروها به جاده‌ها و گردنه‌های برفگیر در طرح زمستانی است.

وی با بیان اینکه تلفات سوانح رانندگی از سال 85 روند کاهشی دارد ،گفت : این موفقیت مرهون بهبود 40 درصدی رانندگی مردم و همکاری سازمان های دست اندرکار از جمله سازمان راهداری، پلیس، اورژانس و هلال احمر است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در ادامه تصریح کرد: برای کاهش سوانح رانندگی ، تجهیز راهداری‌ها و پلیس راه به امکانات هوشمند و مدرن و تقویت امکانات سازمان‌های مسئول و فرهنگ رانندگی ضروری است.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در ادامه گفت: بسته ایمنی برای جاسازی در خودروهای ساخت داخل طراحی شده است.

رویانیان افزود : خودروسازان داخلی نیز به تعبیه این بسته که برخی امکانات اولیه ایمنی مورد نیاز در آن وجود دارد، موظف خواهند شد.

وی گفت: پوشش شبرنگ از اجزای این بسته ایمنی است تا راننده هنگام توقف و پیاده شدن از خودرو در شب از آن استفاده کند.

کد خبر 68120

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز