همشهری آنلاین: فرمانده پلیس‌راه کشور گفت: ورود روزانه انبوهی از خودروها و عدم توسعه زیرساخت‌های متناسب با ورود وسایط نقلیه موجب شده هر روز به سمت بحرانی شدن در جاده‌های کشور نزدیک شویم.

سرهنگ علیرضا اسماعیلی جمعه (12 مهمر) در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه طی سه روز تعطیلات اخیر حجم عظیمی از مردم اقدام به سفر خصوصا به استان‌های شمالی کردند، افزود: این امر موجب شد تا از حدود ساعت 15 روز سه‌شنبه جاده‌ها مملو از خودروهایی باشد که خصوصا در مسیر سه استان شمالی در حال حرکت بودند که این امر موجب کندی حرکت و حتی توقف‌های مقطعی در این مسیرها شد.

وی با اشاره به اینکه همچنان میل به سفر در کشور بالاست و علیرغم گذشت حدود 9 روز از تعطیلات 3 ماهه تابستان باز هم جمع کثیری از شهروندان اقدام به سفر کردند، افزود: یکی از موضوعات جدی بحث مدیریت بر تعطیلات است.

فرمانده پلیس‌راه کشور تأکید کرد: اگر توزیع تعطیلات را داشته باشیم در جاده‌های کنونی که بعضا هم غیراستاندارد هستند شاهد ترافیک‌های سنگین نخواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در سه روز تعطیلات مأموران پلیس راه آماده‌باش بوده و شاید بیشتر از 8 ساعت در این مدت نخوابیده باشند، تأکید کرد: این امر موجب فرسودگی پلیس می‌شود.

فرمانده پلیس‌راه کشور با بیان اینکه متأسفانه کماکان تراژدی غم‌انگیز آزاد راه تهران ـ شمال ادامه دارد، خاطرنشان کرد: باید موضوع ترافیک جزء سه اولویت مهم کشور شود.

وی با اشاره به اینکه همچنان پلیس در اولین نقطه تماس با مردم قرار دارد، گفت: با تمام توصیه‌های انجام شده طی تعطیلات اخیر مأموران پلیس راه کشور 4 هزار و 220 دستگاه وسیله نقلیه متخلف را که در جاده‌ها اقدام به انجام حرکات مخاطره‌آمیز و سرعت غیرمجاز کرده بودند توقیف کردند.

فرمانده پلیس‌راه کشور یادآور شد: در این مدت همچنین 2 هزار و 280 گواهینامه رانندگان متخلف توقیف و حدود 130 گواهینامه «ب 1» یکساله ابطال شد.

کد خبر 64780

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز