همشهری آنلاین: فرمانده پلیس راه کشور با اشاره به پیش بینی بارش باران در ساعات پایانی امروز و کاهش دمای هوا و آب گرفتگی‌های محلی در استان‌های گیلان و گلستان و شمال شرق کشور گفت:

 رانندگان در موقع بارندگی با توجه به کاهش اصطکاک و لغزنده بودن جاده و کاهش دید در مناطق کوهستانی ضمن رعایت قوانین و مقررات رانندگی با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سرهنگ علیرضا اسماعیلی افزود: با توجه به حجم سفرهای انجام شده به استان‌های شمالی کشور، بر این اساس پیش بینی می‌شود شاهد بار ترافیک سنگینی در بازگشت از استان‌های شمالی کشور باشیم.

وی از مسافران خواست به علت محدودیت ظرفیت محورهای منتهی به تهران برای جلوگیری از افزایش بار ترافیکی محورها و سهولت آمد و شد، بازگشت سفر خود را از ابتدای روز جمعه 12 مهرآغاز کنند تا در ترافیک محورها نمانند.

فرمانده پلیس راه کشور با اشاره به اینکه هم اکنون ترافیک در همه محورهای مواصلاتی کشور عادی و روان است افزود: در صورت بازگشت همزمان، مسافران مجبور خواهند بود ساعت‌ها در ترافیک باقی بمانند که این وضع در جاده‌های هراز، چالوس و قزوین - رشت بیشتر خواهد بود.

سرهنگ اسماعیلی در ادامه به علل اصلی وقوع تصادفات در جاده‌های کشور در 48 ساعت گذشته افزود: تخطی از سرعت مطمئنه و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه با 4ر30 درصد عامل اصلی وقوع تصادفات در 2 روز گذشته بوده است که پس از آن توجه نداشتن به جلو و رعایت نکردن فاصله طولی با 29 درصد، عدم رعایت حـق تقدم 1ر16 درصد و انحراف به چپ 7ر15 درصد بیشترین دلایل وقوع تصادفات در جاده‌های کشور بوده است به همین منظور به همه ماموران پلیس راه در جاده‌های کشور ابلاغ شده است که بدون اغماض با رانندگان پرخطر که اقدام به تخلفات حادثه ساز، سـرعت غیرمجاز و انحراف به چپ می‌کنند برخورد و از ادامه حرکت آنان جلوگیری کنند.

سرهنگ علیرضا اسماعیلی تصریح کرد: 70 درصد تصادفات تا 30 کیلومتری شهرها اتفاق افتاده و 30 درصد تصادفات از 30 کیلومتری شهرها به بعد رخ داده است، بنابراین باید رانندگان هنگام ورود و خروج به محدوده شهرها قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را بیشتر رعایت کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه مرکز کنترل ترافیک پلیس راه با تلفن 88255555 (ده خط) آماده اعلام آخرین وضع راه‌های کشور است، گفت: ‌در عین حال رانندگان می‌توانند از آخرین وضع راه‌ها و تغییرات احتمالی در محدودیت‌های تردد از طریق استودیو رادیویی مرکز کنترل ترافیک پلیس راه کشور بر روی موج AM ردیف 900 کیلوهرتز و موج FM ردیف 9ر93 مگاهرتز آگاه شوند

کد خبر 64743

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز