همشهری آنلاین: طرح بهسازی و ایمن‌سازی جاده اتصال شمال شرق تهران به چالوس (دیزین) با حضور وزیر راه و ترابری به بهره برداری رسید.

به گزارش واحد مرکزی خبر، وزیر راه و ترابری پس از بهره برداری از این طرح، گفت: بهسازی این جاده از مصوبات سفر رییس جمهوری به این منطقه است که در دو ماه اخیر انجام شده است.

حمید بهبهانی افزود: در اجرای طرح بهسازی و ایمن‌سازی گردنه دیزین، در مجموع ۲۲کیلومتر مسیر صعب‌العبور و سخت کوهستانی از گردنه دیزین تا گچسر روکش آسفالت شده و حفاظ ها و علائم ایمنی نصب شده است.

وزیر راه و ترابری تصریح کرد: استفاده از این مسیر، فاصله شمال شرق تهران به چالوس را در مقایسه با جاده کرج - چالوس، بیش از ۴۰ کیلومتر کوتاه می‌کند و مسافران بیش از یک ساعت زودتر می‌توانند به منطقه گچسر در جاده جالوس برسند.

بهبهانی با بیان اینکه درصد کمی از ایمن‌سازی چند نقطه از مسیر هنوز باقی مانده است به افرادی که قصد استفاده ازاین جاده ارتباطی را دارند توصیه کرد: حداکثر سرعت ایمن در این جاده ۴۰ کیلومتر برساعت است.

وزیر راه و ترابری افزود: به رانندگان توصیه می‌کنم با سرعت بیش از ۴۰ کیلومتر خود را در این جاده به مخاطره نیاندازند و از زیبایی‌های این جاده کوهستانی استفاده کنند.

به گفته بهبهانی، جاده اتصال (شمال شرق تهران - دیزین - گچسر) بهترین مسیر کمکی برای کاهش بار ترافیکی در روزهای اوج ترافیک جاده‌های هراز و چالوس است.

کد خبر 66426

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز