پنج ژوئن مصادف با ۱۵ خرداد، روز جهانی محیط‌زیست است؛ روزی که قرار است برای خودمان فرصتی ایجاد کنیم و تا در این روز، کمی بیش‌تر به طبیعت، زمین و موجودات روی آن فکر کنیم.

عكس

در این‌جا، بهترین عکس‌های حیات‌وحش هفته‌ی گذشته، به انتخاب «گاردین» پیش روی شماست. توجه به این عکس‌ها، شاید ما را به خودمان بیاورد تا بیش‌تر هوای محیط‌زیست و حیات وحش روی آن را داشته باشیم.

حیات وحش، در هفته‌ای که گذشت

دو شغال طلایی جوان در جنگل‌های هند گرسنه‌اند؛ و حالا روی زمین، بوی غذا به مشامشان رسیده. اگر این دو حیوان بخت‌برگشته، پوشش پلاستیکی این کیک را بخورند، حتماً روده‌هایشان مسدود می‌شود و دیگر نمی‌توانند به زندگی خود ادامه دهند!

حیات وحش، در هفته‌ای که گذشت

تقویت سیستم عصبی، سرشار از آهن و کلسیم، مقابله با کم‌خونی و... این‌ها خواص عسل اسطوخودوس است؛ و این عسل ارزشمند را زنبوری در برلین آلمان، با کمک گل اسطوخودوس برای انسان تولید می‌کند.

حیات وحش، در هفته‌ای که گذشت

وقتی ما انسان ها، حیوان‌ها را ندیده می‌گیریم و غذای آن‌ها را نابود می‌کنیم، در این شرایط حتی این خرس قهوه‌ای هم مجبور است به مدفن زباله‌ها در ترکیه بیاید تا شاید غذایی بیابد.

حیات وحش، در هفته‌ای که گذشت

اگر سدسازی‌های بی‌حساب و کتاب، اکوسیستم طبیعت را عوض کند و آب رودخانه‌ها، روز به روز، کم‌تر و کم‌تر شود، دیگر چگونه می‌توان امید داشت که اسبی وحشی در تبت چین، از آب این تالاب، خود را سیراب کند.

حیات وحش، در هفته‌ای که گذشت

«رنجر»، دلفین نر جوانی است که در سال ۲۰۲۱، به‌خاطر عفونت تنفسی و کم‌آبی، در حال مرگ بود؛ اما حالا در مرکز تحقیقات دلفین‌ها در فلوریدا، در حال خندیدن است.

حیات وحش، در هفته‌ای که گذشت

یکی از منابع غذایی فیل ها، برگ درختان است و اگر این درخت‌ها در کنیا، خشک شوند، چه پیشنهادی برای فیل‌های کنیایی دارید؟

کد خبر 680625

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha