اگر بیوتی بلندرتان خیلی کدر و کثیف نشده باشد می‌توانید با یک شست‌وشوی فوری سطح آن را تمیز کنید.

بیوتی بلندر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سلامت، امروزه بیوتی بلندر به یکی از ابزارهای مهم و ضروری در میکاپ تبدیل شده است.  برخلاف برخی از براش‌ها و اسفنج‌های مخصوص آرایش که بعد از مدتی کارایی خود را از دست داده و باید دور انداخته شوند شما می‌توانید بیوتی بلندر را بارها شسته و استفاده کنید. اگر بیوتی بلندرتان خیلی کدر و کثیف نشده باشد می‌توانید با یک شست‌وشوی فوری سطح آن را تمیز کنید:

آب و صابون مایع

ظرف کوچک تمیزی را برای تمیز کردن و شست‌وشوی بیوتی بلندرتان اختصاص دهید. داخل آن آب ولرم و صابون مایع بریزید. البته می‌توانید از شامپو یا صابون بچه نیز استفاده کنید.

سپس بیوتی بلندر را داخل ظرف حاوی آب و صابون بیندازید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت خیس بخورد. در این مدت نیز چند بار بیوتی بلندر را بچلانید. حواستان باشد مایع داخل ظرف باید به اندازه‌ای باشد که کاملا بیوتی بلندر را بپوشاند. خواهید دید که آب داخل آن تیره و کثیف می‌شود.  

این بدین معنی است که بیوتی بلندر کثیفی‌های خود را به آب پس می‌دهد. با دست خود بیوتی بلندر را چند بار فشار دهید و بچلانید. سپس مقداری شامپو بچه روی آن بریزید و حسابی بشویید. حواستان باشد که صرفا با انگشتانتان این وسیله را بشویید و بسایید و از فرو کردن ناخن‌هایتان خودداری کنید چون باعث خراب شدن سطح آن خواهد شد. یادتان باشد که تمیز کردن و شست‌وشوی مرتب بیوتی بلندر باعث افزایش عمر آن می‌شود.

سپس بیوتی بلندر کفی را زیر آب ولرم بگیرید و آن را به‌طور کامل آبکشی کنید تا صابون و دیگر مواد داخل آن شسته و تمیز شود. فراموش نکنید که آن را زیر شیر آب به آرامی فشار دهید و تمیز کنید.

اگر آبی که از بیوتی بلندر بیرون می‌ریزد شفاف و تمیز باشد بدن معناست که بیوتی بلندر تمیز شده و زمان خشک کردن آن است. در غیراین‌صورت باید به فکر تمیزکاری عمقی‌تر باشید که در آیتم‌های بعدی عنوان می‌کنیم.

در نهایت زمان خارج کردن آب اضافی بیوتی بلندر و خشک کردن آن می‌رسد. برای این‌کار بهتر است آن را روی دستمال حوله کاغذی یا در صورت نبود آن روی دستمال تمیزی قرار دهید و به‌طور کامل بپوشانید و به آرامی فشار دهید تا آب داخل آن کاملا گرفته شود. در نهایت نیز آن را در فضای باز قرار دهید تا در مجاورت هوای آزاد خشک شود.

نحوه شست‌وشوی عمقی بیوتی بلندر                                                                                                                        

اگر تصور می‌کنید بیوتی بلندرتان بیش از حد کثیف و کدر شده و نیاز به شست‌وشوی عمقی‌تری دارد به صورت زیر عمل کنید:

بیوتی بلندر را به‌مدت یک دقیقه زیر شیر آب ولرم بگیرید تا کاملا خیس شود. می‌توانید آن را به مدت پنج دقیقه داخل ظرف حاوی آب ولرم نیز بخیسانید. در این مرحله نیاز نیست که به آب صابون اضافه کنید یا صبر کنید تا بیوتی بلندر کثیفی‌های خود را پس بدهد.

مقداری صابون مخصوص را به‌طور مستقیم روی بیوتی بلندر بزنید. یادتان باشد که محصولات و شوینده‌های مخصوص این اسفنج‌ها نیز در بازار وجود دارند.  

بیوتی بلندر خود را با دست و به آرامی بچلانید. آن را داخل کف دستتان قرار داده و با کمک دست دیگر آن را به مدت چند دقیقه بچرخانید. با این کار لوازم آرایشی موجود در اسفنج بیرون می‌ریزد. البته باید این کار را به آرامی و با ملاطفت انجام دهید تا به بافت اسفنج‌تان آسیبی نرسد.

در نهایت داخل مشت‌تان و بی‌وقفه آن را زیر شیر آب گرم بچلانید. این‌کار را تا زمانی ادامه دهید که دیگر خبری از صابون و مایع کدر نباشد.  

برای خشک کردن آن کافیست بیوتی بلندر را با دستتان بچلانید تا آب اضافی آن خارج شود. سپس آن را داخل حوله‌ای تمیز پیچیده و خشک کنید. در نهایت نیز در معرض هوای آزاد قرار دهید تا کاملا خشک شود.

چگونه بیوتی بلندر را تمیز کنیم بدون اینکه خراب شود؟

نحوه استریل کردن بیوتی بلندر

شما باید ماهی یک‌بار بیوتی بلندرتان را استریل کنید. حتی اگر هر هفته آن را تمیز می‌کنید باز استریل کردن آن ضروری است. چون در تماس مستقیم با پوست قرار دارد. هدف از استریل کردن بیوتی بلندر کاهش تکثیر باکتری‌ها است به‌خصوص اگر به‌طور روزانه آرایش می‌کنید.

داخل ظرف مناسب ماکروویو به میزان کافی که بیوتی بلندر را بپوشاند آب بریزید.  

به مدت ۳۰ ثانیه ماکروویو را با درجه بالا روشن کنید. اگر متوجه شدید که بیوتی بلندر اندکی منبسط شده است نگران نباشید این مسئله طبیعی است. چشم از ماکروویو برندارید.

بعد از سی ثانیه اجازه دهید بیوتی بلندر به مدت حداقل دو دقیقه در همان وضعیت بماند. سپس آن را درآورده و روی دستمال حوله‌ای یا دستمال تمیز قرار دهید.

بیوتی بلندر خنک‌شده را بچلانید تا آب آن کشیده شود. در نهایت اجازه دهید در هوای آزاد خشک شود.

حرف آخر

اگر هنوز هم از ترس خراب شدن بیوتی بلندرتان آن را نمی‌شویید بدانید که این کار برای افزایش طول عمر بیوتی بلندر و همچنین حفظ سلامت پوست‌تان ضروری است. یادتان باشد که برای شستن بیوتی بلندر از آب گرم و نه داغ استفاده کنید. در زمان چلاندن بیوتی بلندر خیلی دقت کنید و با خشونت رفتار نکنید. چون اگر آن را محکم فشار دهید به آن آسیب خواهید زد.  

کد خبر 680274

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha