همشهری آنلاین: مقام علمی دکتر باقر ساروخانی استاد علوم اجتماعی و ارتباطات علمی مورد تجلیل قرار گرفت

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این مراسم که در تالار ابن خلدون دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد استادان و دانشجویان رشته ارتباطات و جامعه شناسی از 50 سال تلاش علمی این استاد برجسته قدردانی کردند.

سراج زاده رئیس انجمن جامعه شناسی ایران، فرهنگی مدیر گروه مدیریت رسانه واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی و تقی آزاد ارمکی رئیس انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات در سخنانی به بیان نقش استاد ساروخانی در پیشرفت علوم اجتماعی و ارتباطات در ایران و پرورش شاگردان بسیار در این رشته‌ها و همچنین اوصاف اخلاقی این استاد فرزانه پرداختند.

همچنین باقر ساروخانی در سخنانی گفت: در طول سال‌های تدریس در این رشته تلاش کردم رشته جامعه شناسی را با ارتباطات پیوند دهم زیرا بدون شناخت جامعه، ارتباطات نیز معنایی نخواهد داشت.

وی افزود: رشته جامعه شناسی را نمی‌توان تنها در کلاس به دانشجویان آموخت بلکه دانش باید با عمل توام و در جامعه عملی شود.

باقر ساروخانی در سال 1318 در قزوین به دنیا آمد و پس از طی دوره‌های ابتدایی و متوسطه در زادگاهش به دانشسرای عالی راه یافت و موفق به اخذ دانشنامه لیسانس در زبان و ادبیات فرانسه و علوم تربیتی شد.

وی همچنین فوق لیسانس علوم اجتماعی را از دانشگاه تهران دریافت کرد و برای گذراندن دوره دکترا به دانشگاه سوربن فرانسه رفت و در سال 1347 از این دانشگاه فارغ التحصیل شد.

ساروخانی با سابقه نزدیک به نیم قرن آموزش و پژوهش و ارائه بیش از 30 کتاب پژوهشی در بیش از 10 حوزه علمی و پژوهشی و ارائه بیش از 90 کتاب و مقاله پژوهشی به زبان‌های فارسی، فرانسه و انگلیسی برنده جوایز کتاب برگزیده سال دانشگاه، بهترین کتاب سال 1377 و نیز پژوهش برگزیده سال شد.

وی تاکنون 20 لوح تقدیر از مسئولان برجسته کشور دریافت کرده است و سال 1380 به عنوان استاد برجسته انتخاب شد. 

کد خبر 68024

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز