مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۳
۰ نفر

پل جوادیه به‌عنوان زیباترین پل خاورمیانه به‌دلیل برخورداری از طراحی هندسی متفاوت قرار است به‌عنوان سمبلی برای شهر تهران شناخته شود.

این پل به گفته معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، قرار است تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

احمد دنیامالی گفت: ساخت این پل تا‌کنون 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، بخش عمده‌ای از شمع‌ها و فونداسیون پل جوادیه نصب شده و عرشه این پل نیز در حال ساخت است.

دنیامالی با اشاره به بین‌المللی بودن ایستگاه راه آهن و قرار گرفتن پل جوادیه در مسیر آن اظهار کرد: با توجه به اهمیت ایستگاه راه آهن، طراحی این پل به‌گونه‌ای انجام شده است که بتواند به‌عنوان نماد و سمبل شهری و ریلی مطرح شود.

بنا براین گزارش، در کلانشهرهایی مانند تهران که به‌علت مشکلات ترافیکی در تقاطع خیابان‌ها و شریان‌های شهری نیاز به ساخت پل‌ها بیشتر احساس می‌شود اینگونه سازه‌ها با درنظرگرفتن بزرگی مقیاس و قرارداشتن در موقعیت حساس مکانی و نقاط پر تردد به‌عنوان یک عنصر شهری مهم تأثیر‌گذار مطرح هستند.

دنیامالی در این باره اظهار داشت: متأسفانه در چند دهه اخیر این عناصر از بعد مسائل زیبایی‌شناختی و تأثیر‌گذاری بر محیط پیرامون کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند و بیشتر به مسائل فنی و تکنیکی آنها توجه شده است.

براین اساس بازنگری در طرح معماری پل‌ها با نگرش جدید و حفظ ارزش‌های فرهنگی با ایجاد یک نماد شهری و استفاده از فناوری روز دنیا جزئی از الزامات سیمای شهری است که به‌طور جدی در دستور کار مدیریت شهری قراردارد

کد خبر 68023

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز