مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۰
۰ نفر

گروه شهری: پل تقاطع کاشانی- بزرگراه شهید باکری(آسیا) در غرب تهران، همراه با 4 رمپ و 2 دوربرگردان امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

این پل در غرب تهران بزرگ واقع شده و یکی از ورودی‌های غربی است که با احداث آن رفت‌وآمد شهروندان این منطقه تسهیل می‌شود.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: عملیات احداث این روگذر از آذر سال 1385 آغاز شده و با توجه به عملیات عمرانی گسترده و مشکلات مختلف براساس برنامه‌ریزی، امروز به بهره‌برداری می‌رسد و بخشی از ورودی غربی شهر تهران را از معضل ترافیک رهایی می‌بخشد.

احمد دنیا مالی، بهبود و تکمیل شبکه بزرگراهی تهران و کاهش ترافیک آزاد راه تهران-کرج و مدخل ورودی غرب تهران و در نتیجه تسهیل در رفت‌وآمد شهروندان و تقسیم بار ترافیکی بزرگراه‌های شیخ فضل‌الله نوری، یادگار امام و همت و نیایش را از جمله تاثیرات ترافیکی این طرح دانست.

وی با اشاره به هزینه اجرای این طرح گفت: هزینه‌های اجرای این طرح در حدود 50 میلیارد ریال است. در کنار آن رقمی در حدود 10 میلیارد ریال برای معارضان تاسیساتی اختصاص یافته است و هزینه رفع معارضان ملکی نیز در حدود 60 میلیارد ریال اعلام شده‌است.

به گفته وی، کل هزینه احداث این طرح رقمی معادل 120 میلیارد ریال است که شهرداری تهران آن‌را در طول احداث طرح هزینه کرده‌است.

دنیا مالی با اشاره به مشخصات فنی طرح اظهار داشت: پل تقاطع کاشانی به طول 610 متر و به عرض 19 متر، دارای 2 کوله و 9 پایه بتنی و عرشه فلزی به طول 100 متر است و 2 عرشه بتنی به طول 170 متر و رمپ دو طرف پل با پانل‌بتنی و اجرای ژئو گریدی ایجاد شده‌است.

وی میزان خاکبرداری انجام شده در این طرح را در حدود 35 هزار متر مکعب دانست و تصریح کرد: حجم عملیات انجام شده در این طرح بسیار زیاد بود.

در کنار خاکبرداری گسترده در حدود 17 هزار متر مکعب خاکریزی در طرح انجام شده و 14 هزار متر مربع نیز قالب بندی برای احداث این پل انجام شده‌است.

دنیا مالی با اظهار امیدواری از اجرای سایر تقاطع‌های بزرگراه باکری در زمان‌های اعلام شده گفت: در تلاش هستیم تا با تکمیل بزرگراه شهید باکری علاوه بر اینکه رینگ داخلی شهر را تکمیل ‌کنیم، بتوانیم با اتصال به بزرگراه آزادگان بار ترافیکی غرب تهران را ساماندهی کنیم.

به گفته وی، در حال حاضر یکی از تقاطع‌های بسیار مهم این طرح، تقاطع شهید باکری با آزادراه تهران کرج است که در آینده شاهد بهره‌برداری از آن نیز خواهیم بود.

دنیا مالی همچنین  از افتتاح چند طرح دیگر در ماه جاری خبر داد و گفت: شهرداری تهران برای تسهیل تردد شهروندان و همچنین اصلاح هندسی معابر سعی دارد تا با تمام توان فعالیت‌های عمرانی‌خود را د نبال کند.

کد خبر 69424

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز