«غلامرضا نیکخواه» بازیگر پیشکسوت کشورمان که در ماه‌های اخیر با حضور در مجموعه‌های «جوکر» و «جیران» چهره‌های متفاوت و نو از خودش به نمایش گذاشته، فارغ‌التحصیل رشته علوم سیاسی است؛ اما با وجودی که به تعبیر دوستانش تیپ و قیافه‌اش شبیه دیپلمات‌هاست، هیچ وقت در این رشته فعالیت نداشته و در سن ۶۳ سالگی دانشجوی هنر و رشته کارگردانی شده‌است، آن هم با دخترش.

غلامرضا نیکخواه

همشهری آنلاین - پریسا نوری: این بازیگر طنز که از بازی‌ در نقش دکتر «ظریف» در فیلم سینمایی «آینه بغل»  به عنوان تنها نسبتش با دنیای سیاست یاد کرده، دراین‌باره می‌گوید: «بعد از فارغ التحصیلی در رشته علوم سیاسی بسیاری از همکلاسی‌هایم جذب وزارت خارجه شدند و چون چهره‌ام جدی و خشک بود، از من می‌خواستند در وزارت خارجه مشغول شوم اما قبول نکردم چون دلم در گرو هنر و بازیگری بود.» همین علاقه باعث شد نیکخواه که در دهه ۶۰ کارمند ارزیاب گمرک فرودگاه بود، خود را بازخرید کرده و وارد دنیای بازیگری شود.

پدر و دختر در یک کلاس

آقای بازیگر که متولد سال ۱۳۲۷ است، در سن ۶۳ سالگی و در حالی نقش‌های به یادماندنی و شیرینی را در کارنامه‌ حرفه‌ای‌اش ثبت کرده بود، برای تحصیل در رشته کارگردانی همراه دخترش وارد دانشگاه شده‌است. او که از همکلاس بودن با تنها دخترش «نیلوفر» تجربه شیرین به خاطر دارد، می‌افزاید: «در دانشگاه با نیلوفر در یک کلاس بودیم. استادها من را می‌شناختند و سر کلاس ابراز محبت می‌کردند و موقع حضور و غیاب وقتی به اسم نیلوفر می‌رسیدند، از نسبتمان می‌پرسیدند و برایشان خیلی جالب بود که پدر و دختر در یک کلاس حضور داریم.»

نیکخواه با یادآوری روزهای امتحانات دانشگاه در حالی که می‌خندد، می‌گوید:‌ «موقع امتحانات سعی می‌کردم کنار نیلوفر بنشینم و مدیونید فکر کنید که حتی یک نگاه به برگه‌اش می‌کردم و از روی دستش می‌نوشتم.»

کد خبر 680105

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha