یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
۱ نفر

مسابقه کتابخوانی «بانوی ملکوت» بر اساس کتاب «شهیده غربت» از سوی فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

پوستر

به گزارش همشهری آنلاین، فاطمه جمالو رئیس کتابخانه فرهنگسرای اندیشه با اعلام این خبر گفت: «از اول تا دهم ماه ذیقعده مصادف با میلاد حضرت معصومه (س) و ولادت امام رضا (ع) است. فرهنگسرای اندیشه به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت مسابقه کتابخوانی «بانوی ملکوت» را برگزار می‌کند. این مسابقه براساس کتاب «شهیده غربت» نوشته یوسفعلی یوسفی طراحی شده و از ۱۱ خرداد ماه مصادف با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) آغاز می‌شود.‌»
کتاب «شهیده غربت» در ۵ فصل گزارشی از مراحل زندگی، سیره و شخصیت حضرت فاطمه معصومه و القاب و مناقب آن حضرت را بیان کرده است. فصل اول درباره تولد، القاب و کنیه‏ها، شرافت نسبی، شفاعت و مظلومیت آن حضرت است. در فصل دوم داستان هجرت وی از مدینه به ایران و نحوه وفات و تشییع جنازه این بانو بازگو شده است. در فصل سوم آداب زیارت، زیارتنامه‏ها و کرامات و سیره علما در زیارت حضرت معصومه بیان شده، سپس در فصل چهارم تاریخچه‏ای از قم و فضایل آن ارائه شده است و در فصل پایانی اشعاری در رثای حضرت معصومه(س) آمده است.


علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه کتابخوانی «بانوی ملکوت»، از روز سه‌شنبه ۱۰ خرداد تا ۲۹ خرداد فرصت شرکت در این مسابقه کتابخوانی را دارند و می‌توانند با مراجعه به پورتال فرهنگسرای اندیشه به آدرس andisheh.farhangsara.ir   پس از دریافت فایل پی‌دی‌اف کتاب و سوالات مسابقه پاسخنامه خود را در قالب یک عدد ۹ رقمی به سامانه پیامکی فرهنگسرا به شماره ۲۰۰۰۱۸۳۷۷ ارسال کنند.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۸۸۷۳۹۷۷۰ تماس بگیرند.در پایان به تعدادی از کسانی که به تمام سوالات پاسخ صحیح داده باشند جوایزی ارزنده اهدا خواهد شد. آخرین مهلت ارسال پاسخنامه ۲۹ خرداد ماه است.

کد خبر 679491

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha