همشهری آنلاین: تعقیب جزایی کلیه سربازانی که تا پایان سال 86 مرتکب فرار شده‌اند، متوقف شده است.

سردار موسی کمالی مدیر مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح با اعلام بخشوده شدن همه سربازان فراری تا پایان سال گذشته گفت: به همه سربازانی که تا پایان سال گذشته مرتکب فرار شده‌اند، فرصت داده شده تا با مراجعه به محل خدمت خود، مابقی مدت خدمت را بر اساس ضوابط جدید به سرانجام برسانند.

وی با بیان این که برای اتمام اجرای این قانون برای سربازان فراری مهلت خاصی تعیین نشده است، گفت: اگرچه به موقع مراجعه نکردن این افراد، مشکلی از نظر توقف اجرای قانون مذکور برای افراد فوق حاصل نمی‌کند، اما دیر مراجعه کردن آن‌ها برای انجام ادامه مدت خدمت سربازی، ممکن است تبعاتی برای خود آن‌ها در پی داشته باشد که از آن جمله می‌توان به امکان دستگیری آن‌ها از سوی سازمان نیروهای مسلح و به تبع آن، اضافه شدن مدت خدمت سربازی برای آن‌ها به تناسب جرم دستگیری اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، مدیر مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح همچنین تاکید کرد: به استناد این مطلب، بهتر است سربازان فراری تا پایان سال 86 خود به صورت خودمعرف برای انجام ادامه خدمت تحت پوشش قانون مذکور مراجعه کنند.

وی در ادامه با اشاره به شمول سربازان فراری خودمعرف در قانون جدید 18 ماه خدمت، اظهار کرد: طبق این قانون، اگر برای مثال، شخصی در زمان خدمت، باید 21 ماه خدمت می‌کرده و در زمان فرار، 19 ماه خدمت کرده است، می‌تواند بدون این که نیاز به ادامه خدمت داشته باشد، داوطلبانه مراجعه کرده و کارت پایان خدمت دریافت کند.

سردار کمالی در ادامه خاطرنشان کرد: در صورت مراجعه نکردن سربازان فراری به انجام ادامه خدمت و در نتیجه دستگیری آن‌ها از سوی سازمان نیروهای مسلح، سازمان قضایی نیروهای مسلح به نسبت مدت فرار از خدمت، برای افراد مذکور حکم قضایی صادر می‌کند و به همان نسبت نیز، اضافه خدمت به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

کد خبر 67949

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز