مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۱
۰ نفر

پیاده‌روی فواید زیادی برای کودکان دارد. به همین دلیل پیاده‌روی یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های بدنی توصیه شده در سرتاسر جهان است. علاوه‌براین، متخصصان حوزه سلامت پیاده‌روی را نقطه شروع مقابله با بی‌تحرکی می‌دانند که یکی از عوامل اصلی بیماری‌های شایع عصر حاضر محسوب می‌شود.

کودک - ورزش - پیاده روی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سلامت، یکی از عوامل اصلی بی‌تحرکی کودکان و حتی بزرگسالان استفاده بیش از حد از لوازم الکترونیکی است که در اکثر خانه‌ها به اصلی‌ترین وسایل سرگرمی تبدیل شده‌اند. کاری به یافتن دلایل زندگی کم‌تحرک نداریم، هدف اصلی‌مان ایجاد تغییر و ترویج زندگی سالم با تحرک بالاست.

به همین دلیل نیز با آگاهی نسبت به فواید پیاده‌روی از دوران کودکی می‌توانید سلاحی قوی در برابر عادت به بی‌تحرکی و افتادن در دام عواقب آن داشته باشید. بنابراین توصیه می‌کنیم با فرزندان‌تان و دوستان‌شان به گشت‌وگذار بروید و از فواید جسمی و روحی این ورزش ساده بهره‌مند شوید.

فواید پیاده‌روی برای کودکان

پیاده‌روی علاوه براینکه یک عادت سالم است، می‌تواند برای کودکان و همچنین بزرگسالان یک فعالیت سرگرم‌کننده باشد. در حین پیاده‌روی و گشت‌وگذار اتفاقات مفرح زیادی پیش می‌آید که لحظات خوبی برای اعضای خانواده رقم می‌زند. بنابراین پیاده‌روی فواید زیادی از نظر سلامت جسمی و روحی برای اعضای خانواده در هر سن و سالی به همراه دارد. در ادامه بیشتر به فواید پیاده‌روی در کودکان می‌پردازیم.

پیاده‌روی برای مقابله با سبک زندگی بی‌تحرک

یکی از فواید اصلی پیاده‌روی در کودکان و همچنین بزرگسالان مقابله با بی‌تحرکی است. همانطور که گفته شد میل به بی‌تحرکی یکی از مشکلات اصلی و رایج در سرتاسر جهان است. امروزه کودکان در منزل یا مدرسه ساعت‌های طولانی را به صورت نشسته یا در حالت خوابیده سپری می‌کنند. به همین دلیل فعالیت‌های همراه با پیاده‌روی می‌تواند نقطه شروعی باشد تا آنها عادت‌های سالمی در زندگی روزمره‌شان کسب کنند. از طرف دیگر، پیاده‌روی می‌تواند پُلی برای فعالیت‌های سالم دیگری همانند ورزش باشد.

۵ فایده شگفت‌انگیز پیاده‌روی برای کودکان

پیاده‌روی برای کمک به یادگیری بهتر

یادگیری یکی از مهم‌ترین جنبه‌های زندگی هر کودکی است. در واقع، هر روز بخش زیادی از زمان و تلاش کودکان در مدرسه می‌گذرد. گاهی عدم تمرکز و نداشتن انگیزه باعث ایجاد وقفه در کسب مفاهیم جدید می‌شود. با این حال افزایش فعالیت‌های بدنی در روتین کودکان باعث افزایش تمرکز، تحریک تخیل و افزایش انگیزه آنها می‌شود. در واقع فعالیت بدنی مناسب باعث افزایش میزان اکسیژن خون در مغز و سایر اعضای حیاتی بدن می‌شود. به همین دلیل نیز پیاده رفتن به مدرسه می‌تواند یکی از بهترین روش‌های رفت‌وآمد برای کودکان باشد.

پیاده‌روی و تاثیر مفید آن بر سلامت قلب و عروق کودکان

زمانی که از تامین خون بدن صحبت می‌کنیم لازم است که در خصوص دستگاه قلب‌وعروق حرف بزنیم. در بین معروف‌ترین فواید پیاده‌روی می‌توان به بهبود سلامت قلب، ریه‌ها و جریان خون اشاره کرد. برای اینکه کودکان از این فواید بهره‌مند شوند، توصیه می‌شود که روزانه حداقل ۳۰ دقیقه پیاده‌روی با شدت متفاوت داشته باشند.

پیاده‌روی و تاثیر آن در رشد توانمندی‌های جسمانی

پیاده‌روی یکی از بهترین روش‌هایی است که هر فردی را سرحال می‌کند و در این میان کودکان نیز مستثنی نیستند. داشتن پیاده‌روی روزانه و منظم باعث افزایش رشد توانمندی‌های جسمی و حرکتی شده و قدرت و مقاومت بدن را بالا می‌برد.  

پیاده‌روی همچنین باعث افزایش چابکی و بالا بردن انعطاف بدن کودکان می‌شود. با این حال این مهارت‌ها نیاز به پیاده‌روی و در کنار آن انجام سایر ورزش‌ها دارد.

پیاده‌روی و تاثیر آن روی خلق‌وخوی کودکان

خلق‌وخوی مناسب یکی از عوامل مهم در زندگی کودکان است که روی اکثر کارها و وظایف روزانه آنها تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل نیز لازم است که روحیه کودکان تا زمانی که امکان دارد در سطح خوب نگه داشته شود. یکی از پیشنهادات خوب برای بهبود خلق‌وخوی کودکان پیاده‌روی و گشت‌وگذار است. به‌ویژه اینکه به‌صورت دسته جمعی و در محیطی باز انجام شود.

توصیه می‌شود از زمان آزاد خود برای رفتن به طبیعت، پارک یا باغ و غیره استفاده کنید. به این روش پیاده‌روی‌تان سرگرم‌کننده‌تر و آرامبخش‌تر خواهد شد.

فواید پیاده‌روی به‌صورت خانوادگی برای کودکان

هر کودکی با پیاده‌روی انفرادی نیز از فواید این فعالیت مفید بهره‌مند می‌شود. اما بدون شک، پیاده‌روی و گشت‌وگذار خانوادگی بهتر و آرامش‌بخش‌تر است. در نهایت اینکه اینکار به کودکان امکان می‌دهد که اعتماد به نفس بیشتری به خود و توانمندی‌هایشان کسب کنند. اینکار همچنین باعث تقویت روابط بین فردی کودکان نیز می‌شود.

کد خبر 678326

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha