جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه درباره موارد اخیر شناسایی‌شده آبله میمونی در اروپا و آمریکا گفت این موضوعی است که «باید درباره آن نگران بود.»

BIDEN

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس بایدن در نخستین اظهارات عمومی‌اش در این باره گفت:‌ «‌گزارش این موارد نگران‌کننده است و اگر قرار باشد انتشار پیدا کنند، عواقبی به دنبال خواهند داشت.»

بایدن هنگامی که به پایگاه هوایی اوسان در کره جنوبی برای ملاقات نیروهای آمریکایی مستقر در آنچا پیش از پرواز به سوی ژاپن برای ادامه نخستین سفر آسیایی‌اش به عنوان رئیس‌جمهور رفته بود، به پرسش خبرنگاران درباره آبله میمونی پاسخ داد.

بایدن گفت: «درباره میزان خطر در معرض‌قرارگیری افراد به این ویروس چیزی به من گفته نشده است، اما این بیماری چیزی است که هر کسی باید درباره آن نگران بود.» او افزود که کار برای تعیین اینکه چه واکسنی ممکن است بر این بیماری موثر باشد، شروع شده است.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی بایدن در هواپیما در هنگام پرواز به توکیو گفت که آمریکا دخیره‌ای از «واکسن‌هایی که برای پیشگیری از آبله میمونی لازم است»، در اختیار دارد و می‌تواند برای این مقصود به کار ببرد.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید انتظار دارد با گسترش پایش بیماری موارد بیشتر آبله میمونی در کشورهایی که بیماری به طور معمول در آنها یافت نمی‌شود، شناسایی شوند.

این سازمان همچنین می‌گوید بر اساس اطلاعات فعلی سرایت انسان به انسان ویروس آبله میمونی در میان افرادی که تماس جسمی نزدیک با افراد علامت‌دار دارند، رخ می‌دهد.

بیماری آبله میمونی بیماری نادری است که معمولا در آفریقای مرکزی و غربی و در افرادی که به این منطقه سفر می‌کنند، یافت می‌شود. نخستین مورد شناخته‌شده این بیماری در شیوع اخیر آن در ۷ مه (۱۷ اردیبهشت) در بریتانیا در شخصی که به نیجریه سفر کرده بود، شناسایی شد.

کد خبر 678233

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha