مقامات بهداشتی بریتانیا چهار مورد دیگر از ابتلا به ویروس نادر و غیرمعمول «آبله میمونی» را گزارش کردند و به این ترتیب شمار کل مبتلایان اخیر به این بیماری به هفت مورد رسید.

monkeypox

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هلث‌دی نیوز محققان «سازمان امنیت بهداشتی» بریتانیا در حال بررسی این موارد هستند و اینکه آیا رابطه‌ای میان این مردان وجود داشته است یا نه.

هیچکدام از این افراد به کشورهای آفریقایی که بیماری «آبله میمونی» در آن آندمیک یا بوم‌گیر است، سفر نکرده بودند. سه نفر از این مردان در لندن و یک نفر در شمال شرق انگلستان زندگی می‌کند.

سه مورد اول دیگر ابتلا به آبله میمونی در هفته پیش در بریتانیا اعلام شده بودند. در آن موارد، دو بیمار در یک خانه زندگی می‌کردند. نفر سوم قبلا به نیجریه سفر کرده بود، یکی از کشورهایی که این بیماری در حیوانات آن شیوع بومی دارد.

اغلب افرادی که دچار آبله میمونی می‌شوند، به زودی در طول چند هفته بهبود پیدا می‌کنند.

تشخیص موارد نادری از ابتلای انسانی به «آبله میمونی» در بریتانیا
تصویر میکروسکوپ الکترونیکی از ویروس آبله میمونی

عفونت با این ویروس با علائمی شامل تب، درد عضلانی، لرز و خستگی بروز می‌کند. دانه‌های پوستی شبیه به آبله مرغان و آبله ممکن است روی پوست و دستگاه تناسلی در موارد شدیدتر بیماری بروز کند.

هر چهار مورد آخر گزارش‌شده بیماری در مردان همجنس‌گرا رخ داده است. اما، ویروس آبله میمونی به سادگی میان انسان‌ها انتقال پیدا نمی‌کند و انتقال جنسی آن تا به حال شناخته نشده است.

ویروس آبله میمونی در آفریقای غربی و مرکزی معمولا از طریق تماس یا گاز گرفته شدن بوسیله حیوان وحشی دارای عفونت منتقل می‌شود. اما ممکن است در میان انسان‌هایی که تماس‌های بسیار نزدیک دارند، هم انتقال یابد. همچنین خوردن گوشت کاملا پخته نشده حیوان مبتلا هم می‌تواند باعث انتقال این ویروس به انسان شود.

مقامات بهداشتی بریتانیا می‌گویند شواهد فعلی نشان می‌دهند که ویروس آبله میمونی از طریق تماس نزدیک در سطح اجتماع سرایت کرده است. این مقامات خطر آبله میمونی را برای جمعیت معمول پایین ارزیابی کرده‌اند و در حال بررسی برای این موضوع هستند که آیا افزایش مشابهی در موارد این بیماری در مناطق دیگر هم رخ داده است یا نه. همچنین ردیابی افراد در تماس با این بیماران از جمله مسافران هواپیماهای حامل آنها در حال انجام است.

همچنین به پزشکان توصیه شده است که اگر به بیمارانی که دانه‌های پوستی بدون علت مشخص دارند، از یک متخصص مشورت بگیرند.

کد خبر 677319

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha