مقامات ایالات متحده به مشاغل، نسبت به استخدام سهوی کارکنان فناوری اطلاعات از کره‌شمالی هشدار داده و گفته‌اند که برنامه‌نویسان مستقل از فرصت‌های دورکاری برای مخفی کردن هویت واقعی خود و کسب درآمد برای پیونگ یانگ استفاده می‌کنند.

کره شمالی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، در مشاوره‌ای که توسط وزارت امور خارجه، خزانه‌داری و FBI صادر شد، ایالات متحده اعلام کرد که هدف از این تلاش دور زدن تحریم‌های ایالات متحده و سازمان ملل و کسب پول برای برنامه‌های تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های بالستیک کره‌شمالی است.

در این توصیه نامه آمده است: «هزاران کارمند فناوری اطلاعات کره‌شمالی وجود دارند که هم به خارج از کشور اعزام می‌شوند و هم در داخل کره‌شمالی مستقر هستند و درآمدی ایجاد می‌کنند که به دولت این کشور بازگردانده می‌شود. این کارکنان فناوری اطلاعات از تقاضاهای موجود برای مهارت‌های خاص فناوری اطلاعات، مانند توسعه نرم‌افزار و برنامه‌های کاربردی تلفن همراه، برای دریافت قراردادهای شغلی آزاد از مشتریان در سراسر جهان، از جمله در آمریکای شمالی، اروپا و آسیای شرقی استفاده می‌کنند.»

در این مشاوره آمده است که بسیاری از کارکنان کره‌شمالی وانمود می‌کنند که اهل کره‌جنوبی، ژاپن یا سایر کشورهای آسیایی هستند. مجموعه‌ای از پرچم‌های قرمز که کارفرمایان باید مراقب آن باشند؛ از جمله امتناع از شرکت در تماس‌های ویدیویی و پاسخ مثبت به درخواست برای دریافت و یا پرداخت‌ها با ارز مجازی.

مقامات آمریکایی گفتند که این‌گونه کارمندان کره‌شمالی بیشتر در چین و روسیه مستقر هستند و تعداد کمتری از آفریقا و آسیای جنوب شرقی فعالیت می‌کنند. آنها گفتند که بیشتر پولی که آنها به دست می‌آورند توسط دولت کره‌شمالی گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

این مقامات همچنین گفتند که شرکت‌هایی که چنین کارگرانی را استخدام کرده و حقوق می‌دهند ممکن است خود را در معرض عواقب قانونی نقض تحریم‌ها قرار دهند.

کد خبر 677021

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha