کره شمالی مرگ ۱۵ نفر دیگر را به علت کووید-۱۹ در روز یکشنبه گزارش کرد و به این ترتیب کل تلفات گزارش‌شده به این علت از این کشور به ۴۲ نفر رسید.

Pyongyang

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از وب‌ام‌دی رسانه‌های دولتی کره شمالی نیز ۲۹۶۱۸۰ مورد عفونت دیگر گرونا گزارش کردند و به این ترتیب شمار کل عفونت در هفته‌های اخیر در این کشو ربه ۸۲۰۶۲۰ مورد رسید. کره شمالی که قبلا در تمام طول پاندمی کرونا اعلام می‌کرد که موردی از عفونت با کروناویروس ندارد، نخستین مورد کووید-۱۹ را در پنجشنبه گذشته گزارش کرد.

مقامات گفته‌اند که یک بیماری تب‌دار در اواخر ماه آوریل در این کشور شروع به گسترش کرد. اکنون این کشور در تلاش برای بسیج کردن یک میلیون کارکنان مراقب بهداشتی و دیگران برای مهار این شیوع است.

همزمان، کارشناسان در خارج درباره توانایی کره شمالی حل بحران بدون کمک به خصوص با توجه به واکسینه نبودن احتمالی جمعیتش ابراز نگرانی کرده‌اند و سیستم مراقبت بهداشتی عمومی فاقد تجهیزات پزشکی، آزمایش‌ها و درمان‌ها است.

تحلیل‌گران می‌گویند با افزایش انفجاری موارد عفونت کووید، انتظار می‌رود شمار تلفات در این کشور همچنان افزایش یابد.

کره شمالی از روز پجشنبه یک قرنطینه عمومی را برای کاهش این شیوع اعمال کرده است. این محدودیت‌ها ممکن است باعث فشار بیشتر بر اقتصاد این کشور شود که از قبل نیز به خاطر بسته شدن مرزها به خاطر پاندمی کرونا در جهانو تحریم‌های سازمان ملل بر ضد برنامه هسته‌ای تحت فشار بود.

انتقاد کیم جونگ‌ اون از مقامات بهداشتی کره شمالی

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی این شیوع یک «آشفتگی بزرگ» تاریخی نامیده است و خواستار آن شده است که دولت و مردم با همکاری یکدیگر کشور را پایدار کنند.مقامات کره‌ای می‌گویند  بیش از ۱.۳ میلیون نفر در تلاش‌ها برای برای معاینه و درمان مرد بیمار شرکت دارند. افراد دارای تب و سایر علائم غیرطبیعی در قرنطینه قرار داده می‌شوند.

خبرگزاری کره شمالی گزارش کرده است که از افراد علامت‌دار ۴۹۶۰۳۰ بهبود یافته‌اند و ۳۲۴۵۵۰ درمان دریافت کرده‌اند و اغلب سرایت‌ها درون جوامعی رخ می‌دهد که از هم جدا هستند و انتشار بین مناطق انجام نمی‌شود.

مقامات بهداشتی کره شمالی گفته‌اند اغلب مرگ‌های جدیدا گزارش‌شده ناشی از مصرف بیش از حد مجاز داروها و سایر اهمال‌های مربوط به نبود مهارت پزشکی در درمان سویه اُمیکرون بوده است.  کیم نیز از مقامات بهداشتی را به خاطر «بی‌کفایتی»  و «مسئولیت‌ناپذیری» انتقاد کرده است.

پیشنهاد درمان‌های خانگی و سنتی برای درمان کرونا

تلویزیون مرکزی کره درباره ایده‌های درمانی برای کووید-۱۹ برنامه پخش کرد.. یک پزشک در این برنامه مصرف «سیر و آب نمک‌» را پیشنهاد و داروهای متفاوتی را برای تب، سردرد و درد عضلات تجویز کرد به علاوه خبرگزاری مرکزی کره نوشیدن دم‌کرده «ایونیسرا جاپونیکا» یا دم‌کرده «برگ بید» را سه با در روز را برای بیماران پیشنهاد کرد.

چین و کره جنوبی پیشنهاد فرستادن کمک‌های بشردوستانه، تجهیزات پزشکی و واکسن را داده‌اند، اما مقامات کره شمالی تا به حال به طور علی به این پیشنهادها پاسخ نداده‌اند. 

کره شمالی قبلا دوزهای واکسن اهدایی برنامه جهانی کوواکس را به خاطر ضرورت ردیابی توزیع آنها رد کرده بود.

کد خبر 676971

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha