کره شمالی می‌گوید پس از بازگشت یک فرد مشکوک به دچار بودن کروناویروس از کره جنوبی با عبور غیرقانونی از مرز وضعیت اضطراری اعلام کرده و یک شهر مرزی را قرنطینه کرده است.

Kim Jong-un

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین اگر عفونت کروناویروس در این فرد ثابت شد، نخستین مورد رسما تاییدشده این عفونت در کره شمالی است

خبرگزاری دولتی کره شمالی گزارش داد کیم جونگ-اون جلسه اضطراری کمیته مرکزی حزب کمونیست را  در پاسخ به آنچه وضعیت بحرانی احتمال ورود «ویروس منحوس» به کشور نامید، برگزار کرد.

به گزارش این خبرگزاری شخصی که سه سال پیش به کره جنوبی گریخته بود، از مرز مستحکم میان دو کره به شهر مرزی کاسونگ بازگشته و دارای علائم کووید-۱۹ بوده است.

این خبرگزاری نمی‌گوید آیا این شخص آزمایش شده است یا نه، اما گزارش کرده است: «نتیجه‌ای غیرقطعی از چند بررسی پزشکی از ترشحات دستگاه تنفسی فوقانی و خون این شخص به دست آمده است» که مقامات را به قرنطینه این شخص و ردیابی افراد در تماس با او واداشته است.

تحلیل‌گران می‌گویند این اعلام نه تنها از این لحاظ اهمیت دارد که کره شمالی برای نخستین‌ بار یک مورد مشکوک به کرونایروس را اعلام کرده است، بلکه تلویحا خواستار کمک شده است.

کره شمالی به علت تحریم‌های بین‌المللی به علت برنامه‌های هسته‌ای‌اش به شدت زیر فشار اقتصادی است. کره شمالی حتی نتوانسته است ساختن بیمارستان عمومی پیونگ‌یانگ را ب به موقع به انجام برساند. نسبت دادن شیوع کرونا به یک «مورد وارداتی» از کره جنوبی، می‌تواند راهی برای پذیرش آشکار کمک از همسایه جنوبی باشد.

کد خبر 534584

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha