کره جنوبی می‌گوید که قصد دارد واکسن کووید-۱۹ و سایر تجهیزات پزشکی را به کره‌شمالی که از گسترش انفجاری ویروس رنج می برد، ارائه دهد.

کره شمالی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه کره هرالد، دفتر ریاست جمهوری روز جمعه گفت که «یون سوک یول»، رئیس‌جمهوری جدید کره جنوبی تصمیم گرفته است که این تجهیزات را به شمال ارائه کند. با این حال، پیونگ یانگ نشان نداده که آیا پذیرای چنین کمکی است یا خیر. پیشنهادهای پیشین کمک در اوج همه‌گیری رد شده بود.

دفتر ریاست‌جمهوری اعلام کرد: «یون سوک یول از مردم کره شمالی با واکسن کووید-۱۹ و سایر تجهیزات پزشکی حمایت خواهد کرد. کره شمالی گزارش کرده که بیماری کووید-۱۹ به سرعت در حال گسترش است و شاهد افزایش ناگهانی بیماران مشکوک به ابتلا کروناست. ما با کره شمالی در مورد جزئیات نحوه ارائه پشتیبانی گفت‌وگو خواهیم کرد.»

رسانه دولتی کره شمالی روز جمعه گزارش داد که تاکنون ۶ نفر بر اثر کووید-۱۹ جان خود را از دست داده اند و در مجموع بیش از ۱۸۷ هزار و ۸۰۰ نفر به دلیل تب در ایزوله و تحت درمان به‌سر می‌برند.

بیشتر بخوانید:

کره شمالی پذیرفت دچار شیوع انفجاری موارد «تب» شده است

خبرگزاری مرکزی کره اعلام کرد، «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی روز پنجشنبه از ستاد پیشگیری از همه‌گیری اضطراری بازدید و به شدت از وجود شکاف در سیستم آنتی ویروس آن انتقاد کرد.

کد خبر 676214

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha