استاندار تهران گفت: با در نظر گرفتن دغدغه نانوایان، قیمت نان فعلا افزایش پیدا نمی کند.

محسن منصوری - استاندار تهران

حمیدرضا بوجاریان- همشهری انلاین:  محسن منصوری در جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران که شامگاه شنبه برگزار شد با اشاره به اینکه براساس ارزیابی های انجام شده در ۳ روز نخست حذف ارزترجیحی،مشکل امنیتی و انتظامی خاصی در استان تهران گزارش نشده است، افزود: از این بابت از اعتماد،توجه و صبوری مردم و نیز تلاش دست اندرکاران قدردانی می کنم.

کمبود روغن در بازار احساس می شود

 نماینده دولت در استان تهران، با بیان اینکه به رغم تلاش های انجام شده با کمبود برخی اقلام کالایی در بازار رو به رو هستیم.

وی با رد اظهارات برخی مسولان استان درباره وفور روغن در فروشگاه ها و مراکز عرضه کالا از گزارش اعضای خانواده و افراد امین درباره نبود روغن در برخی فروشگاه های بزرگ تاکید کرد: کمبود روغن در بازار وجود دارد. ۴ شرکت تولید کننده روغن در استان نیز باید با حداکثر توان نیازهای بازار را تامین کنند.

وی افزود: فروشگاه های عرضه کننده ‌نیز باید با استفاده از شبکه توزیع و تامین کالای خود، قفسه های فروشگاهی را از این کالا تامین کنند.

بازار مرغ اشباع شده است 

استاندار تهران در ادامه به وضعیت تامین مرغ در استان تهران اشاره و با مطلوب ارزیابی کردن ان گفت: در روز اول هدفمندی یارانه ها در جمعه گذشته، حدود دو هزار تن مرغ در بازار تهران عرضه و مرغ با فراوانی رو به رو بود و کمبودی در این کالا نداشتیم.

چرا قیمت گوشت قرمز پرواز کرد؟ 

منصوری در ادامه این نشست، با ارزیابی قیمت گوشت قرمز از افزایش قیمت این کالا در روزهای اخیر انتقاد کرد گفت: دام هایی که اخیرا  ذبح میشوند و گوشت آنها به بازار عرضه میشود در گذشته از نهاده های دامی با نرخ یارانه ای استفاده کرده اند. افزایش قیمت آن ها در بازار بلافاصله بعد از حذف ارز ترجیحی غیرمنطقی است.

استاندار تهران با رد اظهار نظر برخی مسولان درباره قیمت ۱۲۰ هزار تومانی گوشت قرمز، از بازدید و نظارت میدانی خود در بازار خبر داد و افزود: قیمت گوشت قرمز اکنون بین ۱۷۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است و دلیلی وجود ندارد که قیمت گوشت در این محدوده باشد.

وی گفت: اقتصاد تهران اقتصاد کشور و امنیت تهران امنیت کشور است و باید گرانی های اینچنینی مدیریت شود.

ایجاد صف ناشی از ضعف در توزیع کالا 

نماینده عالی دولت در استان تهران با اشاره به تلاش معاندان در ایجاد جو بدبینی در مردم و نشان دادن تصویر ناکارامدی از نظام بر اهمیت توجه به توزیع مناسب کالاهای اساسی در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: ایجاد صف خرید مقابل فروشگاه ها و مراکز عرضه کالا خط قرمز دولت است و نباید چنین صفی در هیچ مرکزی ایجاد شود. 

به گفته منصوری، شرایط بازار اکنون در موقعیتی نیست که مردم برای تامین کالای خود نیاز به فرار گرفتن در صف باشند و اگر صفی دیده‌می شود ناشی از ضعف در مکانیسم توزیع کالا و نه کمبود آن است. 

مدیران در محل کار خود نباشند عزل می شوند 

استاندار تهران که در جلسه ستاد تنظیم بازار سخن می گفت در ادامه‌و در پاسخ به یکی از مسئولان که از غیبت برخی مدیران در محل خدمت خود گلایه کرده بود با انتقاد از مسولانی که در روزهای گذشته در مرخصی بوده اند، گفت: مدیرانی که در این ایام خاص که بیش از هر زمان دیگر به حضور انان برای اتخاذ تصمیم نیاز بوده است در محل کارشان حضور نداشتند عزل خواهند شد. 

مسله تعطیلی برخی نانوایی ها به شکل جدی پیگیری می شود

 رییس شورای تامین استان تهران در واکنش به گزارش نماینده یکی از نهادها در مورد تعطیلی برخی نانوایی ها در استان بر پیگیری جدی این موضوع تاکید کرد وگفت: در برخی شهرستان های و مناطق شهر تهران با تعطیلی یا کاهش زمان کار تعدادی از واحدهای پخت نان رو به رو هستیم. برخی از این‌واحدها به دلیل کمبود آرد و برخی دیگر به دلیل فروش آزاد سهمیه تعطیل شده اند.

منصوری ادامه داد: برخی واحدهای نانوایی برای پاسخگویی به تقاضای مشتریان بیش از سهمیه روزانه‌خود آرد مصرف کرده اند که این مسله منجر به تعطیلی نانوایی شده است. آرد این واحدها با قید فوریت تامین می شود. برای نانوای های متخلف که آرد خود را فروخته اند آرد جدید در نظر گرفته و به تخلفات آنان در وقت دیگری رسیدگی می شود.

کد خبر 676500

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha