عضو شورای شهر در رابطه با فرونشست زمین گفت: متأسفانه این پدیده از دشت‌ها به سمت شهرها در حال نفوذ است.

فرونشست

به گزارش همشهری آنلاین، فرونشست زمین اصطلاحی است که به حرکت عمودی و روبه پایین سطح زمین اطلاق می شود، حرکتی که به دلیل برداشت بیش از حد استاندار آب‌های زیرزمینی ایجاد می‌شود و حالا طبق آمار  هر سال حدود ۲۵ سانتی متر در دشت‌های تهران فرونشست رخ می‌دهد و سطح آب در این دشت‌ها نیز از ۴۵ سانتی متر تا ۱.۵ متر در حال کاهش است و آنطور که مسئولان اعلام کردند تهران روزی یک میلی متر دچار فرونشست می‌شود که عدد بسیار زیادی است.

فرونشست در حالی به تهران نزدیک شده است که به گفته رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران باید یک سازمان متولی برای این بحران پیدا کرد.

بخش‌های از گفتگو سید محمد آقامیری با خبرگزاری ایسنا را در ادامه بخوانید:

*تمام کارشناسان و اساتیدی که در جلسات فرونشست کمیته عمران شرکت کرده‌اند، تأکید دارند که فرونشست نه تنها برای تهران بلکه برای کل کشور مسئله جدی است.

*متأسفانه این پدیده در حال پیشروی است و در کلانشهرها نیز به شدت ظاهر شده و از دشت‌ها به سمت شهرها در حال نفوذ است و اصلا وضعیت جالبی در این مورد نداریم.

*وضعیت تهران در این خصوص جالب نیست چراکه در سمت جنوب غربی پیشرفت‌هایی را در برخی مناطق داریم، سازمان نقشه برداری، زمین شهری و آبفا گزارش‌هایی دادند که فرونشست در حال پیشروی است و وضعیت جالب نیست. حوالی بزرگراه آزادگان فرونشست داریم و سازمان نقشه برداری که کدهای ارتفاعی مناطق را از سال‌های قبل در اختیار دارد با بررسی این موضوع، به فرونشست‌ها صحه گذاشته و تائید کرده است که فرونشست جدی است و در برخی نقاط اتفاق افتاده است.

*فرونشست از جنوب و جنوب غرب در حال پیشرفت به سمت تهران است در این مدت نیز با برخی سازمان‌ها همچون آب و فاضلاب رایزنی‌هایی انجام دادیم اما برای مهار این پدیده نیازمند هماهنگی بین دستگاهی هستیم، نیاز است یک سازمان، متولی این کار باشد و وظایف همه دستگاه‌ها را ابلاغ کند چراکه  نمی‌شود هر دستگاهی آتش به اختیار  وارد میدان شود و کاری کند.

*سعی داریم تا در شش ماهه اول سال جاری لایحه مذکور را آماده و برای بررسی از طریق شورایعالی استان‌ها به مجلس ارسال کنیم و در این مدت نیز با نمایندگان دیدار و گفت وگو خواهیم داشت تا کار با سرعت بیشتری طی شود.

کد خبر 676329

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha