آقامیری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد که پل‌های مسیر بزرگراه آزادگان در معرض خطر فرونشست قرار دارند و از سوی دیگر عباسی عضو شورای شهر نیز گفت: این امکان وجود دارد که بناهای تاریخی مجاور کانون‌های فرونشست زمین در اثر وقوع این پدیده آسیب ببینند.

فرونشست

به گزارش همشهری آنلاین، سیدمحمد آقامیری عضو شورای شهر در مورد خطر فرونشست در پنج پل اصلی تهران که پیش از این در نشست بررسی موضوع فرونشست پایتخت مطرح شده بود، گفت: این تقاطع‌های غیرهمسطح در مسیر بزرگراه آزادگان واقع شده‌اند. بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، مناطق جنوب و جنوب غرب شهر تهران با خطر فرونشست درگیر هستند.

آقامیری با بیان اینکه جلسات بحث و بررسی فرونشست‌ها ادامه دارد، یادآور شد: اساتید دانشگاه‌ها و نماینده سازمان‌های مختلف در این جلسات حضور دارند که پس از بررسی دلایل، عوامل و راهکارها در این جلسات، کمیته علمی شکل خواهد گرفت.این کمیته نماینده تمام سازمان‌ها و اداره‌ها است.

به گزارش خبرگزاری شهر، رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه دستورالعمل‌های اجرایی در جلسات این کارگروه‌ها مشخص می‌شود، خاطرنشان کرد: این دستورالعمل‌ها در کمیته علمی تصویب، به عنوان یک لایحه در شورای عالی استان‌ها مطرح و همچنین مجلس جهت تصویب ارائه خواهند شد.  آماده شدن لایحه فرونشست‌ها تا اواخر تابستان امسال زمان خواهد برد.

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران نیز در گفتگو با خبرگزاری مهر در رابطه با تهدید بناهای تاریخی به دلیل فرونشست زمین،‌ گفت: این امکان وجود دارد که بناهای تاریخی مجاور کانون‌های فرونشست زمین در اثر وقوع این پدیده آسیب ببینند. یکی از اولیت‌های ما برای باز چرخانی آب فضای سبز شهری این است که از برداشت آب‌های زیر زمینی کم کرده و به سمت استفاده از باز چرخانی آب برویم و در شورای شهر به صورت جدی درباره این موضوع فکر می‌کنیم.

کد خبر 677399

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha