پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
۰ نفر

پایانه اکباتان در غربی‌ترین نقطه خط ۴ مترو تهران و در محدوده شهرک اکباتان واقع شده است و فاز نخست این پایانه شامل طبقه منفی ۲ پس از انجام موفقیت‌آمیز تست گرم در نیمه دوم اردیبهشت ۱۴۰۱ آماده بهره‌برداری شده است.

مسعود درستی مدیرعامل شرکت مترو تهران در مورد دومین افتتاحیه این شرکت در سال جاری به همشهری‌آنلاین گفت: پایانه متروی اکباتان که نخستین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری در کشور محسوب می‌شود و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۷ آغاز شده، در آستانه افتتاح قرار دارد. در واقع پس از بهره‌برداری از ورودی جنوبی ایستگاه یادگار امام‌(ره) در خط ۶، حالا نوبت به افتتاح فاز نخست پروژه احداث پایانه اکباتان رسیده است؛ این پایانه با ظرفیت پذیرش ۲۱ رام قطار، با زیربنای ۷۰ هزار مترمربع و در ۲ طبقه طراحی شده که فاز اول آن در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

با بهره‌برداری از این پارکینگ، امکان کاهش سرفاصله حرکت قطارها و افزایش ظرفیت مسافرگیری در خط ۴ فراهم خواهد شد. باتوجه به ساخت پایانه اکباتان در محدوده مسکونی شهرک اکباتان، احداث آن به صورت زیرزمینی طراحی شد تا با حفظ ضوابط ایمنی، کمترین مزاحمت برای اهالی منطقه و کمترین آسیب برای منظر شهری را به دنبال داشته باشد؛ در واقع با توجه به زیرزمینی بودن سازه پایانه، سطح روی آن قابلیت ایجاد فضای سبز برای شهرک اکباتان را داراست.

گزارش: تحریریه همشهری آنلاین

تدوین: مهدی کشوریان

کد خبر 675934
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تی وی همشهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha