مجموع نظرات: ۱
دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهرک اکباتان با ۵.۹۴ کیلومتر مربع وسعت، یکی از بزرگ‌ترین شهرک‌های مسکونی ایران - و در زمان خود یکی از مدرن‌ترین شهرک‌های خاورمیانه - محسوب می‌شود که در غرب تهران قرار گرفته است.

برخی منابع، طراحی اکباتان را به طراحان آمریکایی نسبت داده‌اند. با این حال، از «رحمان گلزار شبستری» - که آن زمان یک معمار جوان بود - به عنوان بنیانگذار شهرک اکباتان یاد می‌شود.

درباره جمعیت آن روایت‌های متفاوتی وجود دارد. سایت شهرداری منطقه ۵ تهران جمعیت ساکن در این شهرک را حدود ۴۵ هزار نفر عنوان کرده ولی در برخی سایت‌های حوزه شهری و معماری، جمعیت فعلی آن تا حدود ۱۰۰ هزار نفر تخمین زده شده است. این شهرک از سمت شرق به کوی بیمه و شهرک آپادانا، از شمال به اتوبان تهران کرج، از غرب به نمایشگاه صنایع هواپیمایی و از جنوب به بزرگراه شهید لشگری محدود شده است.  این شهرک که در سال ۱۳۴۵ ساخته شده، هم‌اکنون در مسیر خط ۴ متروی تهران قرار دارد و از چند سال قبل مجتمع مگامال در آن ساخته شده که این شهرک مدرن را به امکاناتی همچون پردیس سینمایی، هایپر مارکت و فروشگاه‌های مختلف نیز مجهز کرده است. شهرک اکباتان از سه فاز تشکیل شده که هر فاز شامل چند بلوک و هر بلوک شامل چند ورودی است. نام «اکباتان» از کلمه «هگمتانه» به معنی محل اجتماع یا محل گردهمایی برگرفته شده است.

کد خبر 422280

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خجسته IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    2 3
    با عرض سلام، تصور مي كنم كه در شأن يك موسسه فرهنگي عظيم نظير موسسه شما نيست كه مانند ديگران كه در حال خيانت به زبان مادري هستند، بنويسد: " به جز " . متأسفانه از نظر ويرايشي، اشكالات ديگري نيز در نوشته هاي شما وجود دارد كه مي توانم براي برطرف كردن آنها در خدمت باشم و يا از نظر ساير كارشناسان استفاده كنيد. موفق باشيد.