دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
۱۲ نفر

بوستان‌های سیزدهمین تکه پایتخت با ملحق شدن بخشی از محدوده صنایع جنگ افزارسازی ساصد افزایش می‌یابد.

ساخت بوستان

همشهری آنلاین- پروانه بهرام‌نژاد: براساس توافق شهرداری تهران و وزارت دفاع در آزادسازی عرصه غیرفعال صنایع جنگ افزارسازی ساصد، بزرگترین بوستان ۱۱۰ هزار مترمربعی در قلب بافت فرسوده منطقه۱۳ ایجاد می‌شود. «محمدهادی علی احمدی» شهردار منطقه۱۳ دراین‌باره می‌گوید: «با هدف تأمین سرانه‌های خدماتی مورد نیاز ساکنان منطقه و شهروندان به زودی، عرصه غیرفعال جنگ افزارسازی ساصد به مساحت ۱۷ هکتار در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.»

او می‌افزاید: «براساس طرح مورد توافق، ۶۸ درصد از مساحت عرصه (حدود ۱۱.۶ هکتار) به خدمات مورد نیاز ساکنان (فرهنگی، ورزشی، درمانی، پارکینگ، آموزشی) و فضای سبز اختصاص یافته و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت و ۳۲ درصد از مساحت عرصه (حدود ۵.۴ هکتار) تبدیل به موارد مرتبط با طرح و شبکه معابر و خدمات آن خواهد شد.»

جنگ‌افزارسازی ساصد بوستان می‌شود

تحقق خواسته دیرینه مردم

اراضی صنایع جنگ افزارسازی ساصد در تقاطع بزرگراه امام علی(ع) و خیابان پیروزی قرار دارد که با انجام این توافق، یکی از درخواست‌های دیرینه شهروندان یعنی تأمین سرانه های خدماتی منطقه است، محقق می‌شود. شهردار منطقه۱۳ می‌گوید: «تحقق خواسته چند ساله مردم، تأثیر زیادی در ارتقای کیفیت زندگی شهروندان دارد. در حال حاضر، فضای سبز موجود در عرصه جنگ افزارسازی ساصد قابل بهره برداری و استفاده است که به زودی، فضای سبز موجود در این اراضی ساماندهی و تجهیز می‌شود.»

مرمت وبازپیرایی پنج بوستان

سیزدهمین تکه پایتخت ۶۴ بوستان دارد که برخی از آنها نیازمند رسیدگی و تجهیزات آنجا باید مرمت شود. از این رو و با توجه به اهمیت موضوع مرمت وبازپیرایی ۵ بوستان سرخه‌حصار، ورزش، بهیان، خیام و فلکه دوم نیروی هوایی منطقه۱۳در دستور کار قرار گرفته است. علی احمدی دراین‌باره می‌گوید: «پارک‌ها و فضاهای سبز شهری از زمان ساخت و در این مدت زمان، دچار فرسایش شده و نیاز به مرمت و بهسازی دارند تا با تداوم کارکردهای آن علاوه بر ارتقای منظر شهری، خدمات بهینه ای به شهروندان ارائه شود. برای همین مرمت و بازسازی بوستان سرخه حصار در راستای زیباسازی و رفع نواقص و مشکلات آن شامل بازسازی سرویس‌های بهداشتی، بازسازی  و ساخت بیش از ۲۰۰ آلاچیق، آبنما و شبکه آبرسانی در حال انجام است.»

جنگ‌افزارسازی ساصد بوستان می‌شود

افزایش سرانه فضای سبز

به گفته شهردار منطقه۱۳ بازپیرایی فضای سبز فلکه دوم نیروی هوایی به مساحت ۴هزار و ۶۰۰ مترمربع با اجرای کارهایی از جمله بازسازی شبکه آبرسانی، آبنما و تأمین سیستم روشنایی صورت گرفته است.

این میان پروژه بازپیرایی بوستان بهیان آغاز شده است که شهردار منطقه ۱۳ دراین‌باره تأکید می‌کند: «در راستای افزایش سرانه فضای سبز کاشت ۱۸۰ اصله درختچه و درخت موجب تغییر چهره و شادابی این بوستان شده است. همچنین بازسازی وسایل بدنسازی، مخازن پسماند و نیمکت های بوستان خیام منطقه ۱۳ نیز اجرایی شده و بازپیرایی و ساماندهی بوستان ورزش با کاشت ۳۵۰ اصله درختچه و۱۵۰ اصله درخت به ثمر رسیده است. امیدوارم با این اقدامات و همچنین حفاظت شهروندان از محیط زیست وفضای شهری شاهدی شهری زیبا، پاک و سبز باشیم.»

کد خبر 675755

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرید IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    7 0
    بالاخره از یه چیزی به نفع مردم استفاده شد
  • حسین IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    6 0
    امیدواریم در حد حرف و وعده باقی نماند
  • سادات زاده IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    2 0
    ما که بعید میدانیم