فرقی نمی‌کند کجا باشد، محدوده یک زمین بازی یا حاشیه بوستان. کافی است که در گذر زمان بی‌توجهی به آن صورت بگیرد تا به فضای بی‌دفاع شهری تبدیل شود. این فضاها در نواحی ۴ گانه منطقه ۱۳ کم نبودند.

آسیب

به گزارش همشهری آنلاین، مدیران شهری معتقدند آرامش و امنیت یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در بهبود وضع محله‌هاست، اما وجود نقاط بی‌دفاع شهری باعث می‌شود تا این آرامش از ساکنان سلب شود. به همین دلیل مسئولان تکه سیزدهم پایتخت برنامه بازدید از فضاهای بی‌دفاع شهری را به اجرا گذاشتند. در این میان ۲۱ نقطه به‌عنوان محدوده ویژه انتخاب شد تا طرح ساماندهی در آن اجرا شود.

اقدامات در این مکان‌ها شامل پیگیری ارتقای روشنایی، طراحی فضای سبز، فنس کشی، پیاده‌روسازی و طراحی زمین بازی در بین مسیل‌های منوچهری و جاجرود در ناحیه ۳؛ بازپیرایی و بهسازی بوستان خیام؛ تیغه‌کشی و دیوارچینی پارک خاقانی؛ جمع‌آوری نخاله‌ها و حذف یکی از گاردریل‌های مربوط به زمین خیابان دماوند و تبدیل آن به پارکینگ و غیره می‌شود.

«محمد هادی علی احمدی» شهردار منطقه ۱۳ می‌گوید: «برای بهبود شرایط نقاط بی‌دفاع شهری، باید برنامه‌ریزی‌هایی برای استفاده از تجهیزات امنیتی مناسب، مطلوبیت‌بخشی به فضاها و از بین بردن موارد رها شده و موانع دید صورت گیرد. به همین دلیل در طرح ساماندهی پیش‌بینی شده تا مثلاً فضای بین ۲ مسیل به زمین بازی یا با حذف گیاهان سوزنی بوستان سرخه‌حصار امکان حضور شهروندان فراهم همچنین فضاهای رهاشده به پارکینگ تبدیل شود.»

طرح ساماندهی نقاط بی‌دفاع در تکه سیزدهم پایتخت شروع شده و تا رفع مشکل ۲۱ محدوده ویژه فعالیت‌های شهرداری منطقه ادامه دارد.

کد خبر 748083

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha